Digital uppdragsledare

Digital uppdragsledare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av vår digitaliseringsresa inom HR-avdelningen? Tycker du om att driva utvecklingsarbete? Då är detta en spännande möjlighet för dig! Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Du kommer att utveckla och driva vår digitaliseringsresa i samarbete med många kollegor både inom HR men även med andra avdelningar inom Skatteverket.

Du kartlägger, driver och översätter verksamhetens behov till lösningar av digitalisering, automatisering och informationshantering. Du ser helheten i vad digitala lösningar och automatisering kan göra för medarbetarupplevelsen. Du bidrar med din kunskap och erfarenhet vid upphandling av nya molntjänster och system. Du kommer att arbeta i ett idag befintligt team med flera uppdragsledare. Du bidrar till samhällsutvecklingen genom ditt dagliga arbete och du får en arbetsgivare som värnar om ett hållbart arbetsliv.

Du tillhör verksamhetsstyrningsenheten på HR-avdelningen. På enheten är vi 13 kollegor. Vi finns i Solna, men du kan även arbeta från andra orter i Sverige.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha en god samarbetsförmåga och kunna knyta kontakter med personer med olika kompetenser
- kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål
- vara driven och kunna hålla deadlines
- ha god struktur i ditt arbete, vara lösningsorienterad och prestigelös med hög arbetskapacitet
- vara utvecklingsinriktad och nyfiken på nya arbetssätt och metoder
- ha god pedagogisk förmåga att tydligt kommunicera på svenska, både i tal och skrift
- kunna analysera informationsflöden, se samband och avgränsa.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, HR eller juridik
- minst 3 års erfarenhet av att arbeta med verksamhetsnära förvaltning för hr-system och system
- erfarenhet av processansvar och/eller hantera informationsansvar.

Det är önskvärt att du har arbetat agilt och har erfarenhet från SAFe eller motsvarande projektmodell.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2023

Liknande jobb


28 november 2023