Digital Workplace Manager till Ramirent

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig ledare med god kompetens inom digitala arbetsplatser? Vill du jobba i en affärsdriven organisation med att driva förändring och digital transformation?
Då kan det här vara ditt nästa jobb!

Om rollen:
Vi har en affärsoptimerad organisation där IT och verksamhet samverkar. Du kommer att tillhöra Group IT och vara med och bidra till att utöka samarbetet med de lokala IT avdelningarna i olika länder. Du leder ett team inom Digital workplace och med dig i spetsen ansvarar ni för att ta oss till nästa nivå i vår infrastruktur och hur våra medarbetare interagerar med IT-tjänster på bästa sätt.


Exempel på ditt ansvar och arbetsuppgifter:
Utveckla och förbättra våra Digital workplace processer samt stötta lokala IT-chefer i 9 länder; Sverige, Norge, Finland, Estland, Polen mm.
Personalansvar för teamet Digital Workplace. Dina medarbetare är baserade i Sverige och Estland. Ytterligare kollegor inom Group IT finns i Finland.
Koordinera, stötta och utveckla teamet så att det jobbar businessdrivet och att
värde levereras till resten av organisationen.
Leda projekt och initiativ vid förändring.
Ansvar för leverantörskontakter och avtalshantering för våra större kontrakt, framförallt vår outsourcingpartner.




Din erfarenhet
Du har erfarenhet av Service Delivery Management, ledarskap och projektledning. Som person är du en naturlig ledare som kan driva igenom förändringar och samtidigt entusiasmera och inspirera dina medarbetare.
Du har erfarenhet av att ha arbetat i större internationella och decentraliserade organisationer.
Du har god kunskap om klientteknologi, till exempel Windows, O365, nätverk, AD. Du har drivit transformationen mot cloud teknologi. Du har erfarenhet från organisationer som jobbar tjänstebaserat med fokus på ITSM och ITIL.
Du är duktig på att koordinera, prioritera och stötta teammedlemmar.
Du talar och skriver svenska och engelska.


Varför ska du jobba hos oss?
Ramirent ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.
Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor och ha en stor del eget ansvar och mandat. Du kommer även ges möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering.
Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv och därför kommer du kunna styra din tid och ha stort eget ansvar.
I din roll kommer du sitta på vårt huvudkontor i Solna, närförort till Stockholm, med närhet till kommunikationer. Resor ingår i jobbet, både inom Sverige och till alla länder där Ramirent har verksamhet.


Om oss:
RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och marknadsledande inom den svenska maskinuthyrningsbranschen. Företagets mål är att hjälpa kunder att öka såväl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör man genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Ramirent har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrning. Ramirent tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, vilket är världens tredje största maskinuthyrningsbolag.


Ansökan:
Denna tjänst är en tillsvidaretjänst.
I denna rekrytering samarbetar Ramirent med House of Skills. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta mig som ansvarar för rekryteringen: linda@houseofskills.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramirent SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Postadress

Råsundavägen 12
SOLNA, 16967

Liknande jobb


7 maj 2024

Service Manager

Service Manager

7 maj 2024

Interim IT-Chef

Interim IT-Chef

6 maj 2024