Digitaliseringsutvecklare- med ansvar för Microsoft 365

Digitaliseringsutvecklare- med ansvar för Microsoft 365

Arbetsbeskrivning

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Den 1 september är det dags att ta nästa steg i utvecklingen av vår agila organisation. De kommunövergripande funktionerna samlas då i ett nytt huvuduppdrag, huvuduppdrag Kommunledning. Under huvuduppdrag Kommunledning ingår bland annat Demokrati och invånare, Ekonomi, HR och innovation, Kommunikation samt Digitalisering. Ett spännande steg i kommunens utveckling som för med sig nya arbetssätt och gemensamma samarbetsarenor som möjliggör för oss att i ännu större utsträckning bidra till nyttan för Ängelholms invånare.
Rollen som Digitaliseringsutvecklare tillhör du Digitaliseringsenheten och rapporterar till Digitaliseringschef.

Digitaliseringsenheten arbetar kommunövergripande med att leda, stödja och samordna Ängelholms kommuns digitala transformation. Digitaliseringsenheten ansvarar även för drift och förvaltning av kommunens IT-miljö och infrastruktur. Till vår hjälp har vi en driftspartner och ett flertal andra tjänsteleverantörer. Om du vill vara en del av ett gäng som hellre ser lösningar än problem, som stöttar varandra, har kul tillsammans och som vill framåt är detta en tjänst för dig!


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Digitaliseringsutvecklare ansvarar du för både underhåll och utveckling av de funktioner som kommunen valt att använda i Microsoft 365. I rollen ingår även ansvaret för att analysera användandet av tjänsterna samt tillsammans med verksamheterna identifiera och prioritera de förbättringsinsatser som skapar värde och nytta för kommunens medarbetare. Behovsanalys och prioritering av förbättringar görs i nära samverkan med representanter från kommunens olika verksamheter, digitaliseringsenheten inklusive driftspartner, informationssäkerhetsamordnare samt nätverket av Digitala coacher. Ett härligt gäng med bred kompetens!

Som digitaliseringsutvecklare kommer du också att leda införandet av de prioriterade initiativen inom ramen för M365 samt ta fram och införa nya processer och arbetssätt. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa att utbildningsmaterial och information kopplat till M365 är uppdaterad och relevant. Du koordinerar och informerar kommunens nätverk av digitala coacher tillsammans med M365-samordnare.

Med tiden kan även ansvar för ytterligare system och tjänster utöver M365 tillkomma i rollen.


KVALIFIKATIONER
Du har förmågan att se den digitala arbetsplatsen ur ett helhetsperspektiv och kan kommunicera med både tekniker och användare på ett behovs- och lösningsorienterat sätt som de kan relatera till och förstå. Som person är du noggrann, strukturerad och metodisk samt har förmåga att kombinera problemlösning med långsiktig planering. Du är modig och har kraft att genomföra förbättringar och du har den vilja, driv och vision som krävs för att genomföra de förändringar som digitaliseringen möjliggör.

För att lyckas i rollen behövs ett driv, tålamod, en god samarbetsförmåga och förståelse för både kollegor, verksamheter i kommunen och leverantörer.
Det är bra om du har erfarenhet av de produkter som erbjuds i Microsofts molnlösning för digital arbetsplats. Vi tror att du tidigare har arbetat med arbetat med projektledning eller verksamhetsutveckling.

Förmågor som är bra att ha i rollen som Digitaliseringsutvecklare:

• Förstå och kan förklara hur teknik och lösningar kan effektivisera och modernisera den digitala arbetsplatsen
• Förändringsbenägen och kan leda i förändring
• Strukturerad och bekväm med att driva initiativ från idé till implementation.
• Förmåga att navigera i en stor organisation.
• Mod att ifrågasätta och vara nyfiken på alternativa möjligheter.

Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.


ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Kundtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023