OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund och syfte:
Distriktschefen är direkt underställd produktionschefen och befattningen syftar till att med givna befogenheter ansvara för, leda och driva distriktets verksamhet med säkerhet, kundnöjdhet, lönsamhet och medarbetarskap som hörnstenar. Befattningen innefattar personalansvar och resultatansvar samt ansvar för arbetsmiljöarbetsuppgifter och befogenheter vad avser arbetsgivaransvar för arbetsmiljön inom företagets verksamhet. Då företaget befinner sig i ett expansivt skede söker organisationen någon som har förmågan och drivkraften att få distriktets/regionens verksamhet, omsättning och vinst att växa ytterligare. Rollen ger en god möjlighet att få vara med och påverka samt skapa en organisation under uppbyggnad, inom en marknad där affärsmöjligheterna är mycket goda.
Ansvarsområden:
- Ge förslag till ekonomiska mål och upprättande av årlig
verksamhetsplan för området efter företagets övergripande mål och
riktlinjer.
- Följa upp verksamhetsplanen regelbundet lämna prognoser och
ansvara för att fastlagda ekonomiska mål uppnås och planer
genomförs.
- Ansvara för att uppställda, kvalitets och miljömål uppnås
- Ansvarar för att skapa, upprätthålla och utveckla nya affärer och
goda relationer med nya och befintliga kunder och leverantörer
- Personalansvar inom verksamhetsområdet avseende löne-
utvecklingssamtal, arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering och
information och kommunikation (medarbetarskap)
- Föreslå och genomföra beslutade korrigerade och förebyggande
åtgärder och aktivt engagera medarbetare i arbetet med att initiera,
bereda och implementera ständiga förbättringar.
- Leder och utvecklar verksamheten. Ansvarar för att verksamhetens
mål kommuniceras och följs upp i distriktet samt att distriktets mål
formuleras och att dess prestanda mäts och följs upp.
- Arbeta för att övergripande mål uppfylls.
- Vårda och utveckla externa relationer med Leverantörer, kunder,
myndigheter, mark & fastighetsägare samt anläggare (väghållare).
- Medverka i gruppledningsteamet
Kvalifikationer:
- God kommunikationsförmåga samt goda kunskaper i Svenska och
Engelska
- Gymnasie-/högskoleutbildning med 5 års yrkeserfarenhet eller
annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Flera års erfarenhet från en ledarskapsroll med ansvar för budget
och personal
- Bevisad erfarenhet att organiskt öka omsättning inom givet
ansvarsområde
- Erfarenhet inom affärsutveckling är en fördel
- Vana att leda, utveckla och motivera team
- Förmåga att se kundernas behov från ett långsiktigt/strategiskt
perspektiv och vana att hantera kundrelationer
- Gärna erfarenhet från företagsledning
- Ledarskap, coaching och utveckla personalen
- Entreprenörskap, hög ambitionsnivå
- Kundorientering
- Kommunikationsförmåga
- Grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik.
- Grundläggande kunskaper kring ramverk (AMA)
För mer information kontakta vänligen rekryteringskonsult Christopher Hager (christopher.hager@avancos-global.com)
Kontaktpersoner på detta företaget
Managing Partner Christopher Hager
0700 947494
Managing Partner Paul Eaton
072720808