Document Manager till Nobeli Business Support

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nobeli Business Support utvecklar och säljer service- och supporttjänster inom bland annat områdena Dokumenthantering, Kommunikation och säkerhet samt Lön och personal.

Nu söker vi dig som har tidigare erfarenhet från arbete med att hantera komplexa dokumentflöden och som ny Document Manager få möjlighet att utveckla, leda och marknadsföra denna tjänst både mot nya och befintliga kunder.

Varmt välkommen med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Du kommer att driva konsultuppdrag ute hos kund för att hjälpa dem att få ut max och kunna nyttja stödsystem på bästa möjliga sätt utifrån deras processer och verksamhet. Din roll kan till exempel bli att se till att informationsflöden lever upp till alla krav såsom ISO-standarder och regelverk samt att få det att fungera i praktiken.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

• Verksamhetsstyrning avseende dokumenthanteringsprocesser.
• Revisioner inom främst dokumenthanteringsprocesser men även inom övriga processer.
• Arbete med kvalitetsledningssystem.
• Leda och utveckla våra kunders dokumentstyrningsprocesser och produktstrukturer.
• Att ha ett långtgående ansvar för marknadsföring, utveckling, koordinering och ledning i projekt avseende dokumenthantering hos våra kunder.
• Ta fram och sätta regelverk gällande information och dokumenthantering.
• Utvärdera informationshanteringssystem och kravställa leverantörer.

Du kommer att ingå i och samarbeta med ett entusiastiskt team som arbetar professionellt och engagerat för att ge kunder service av högsta kvalitet.

I din roll rapporterar du till avdelningschef inom affärsområdet.


Utbildning/erfarenhet

Du har relevant utbildning för tjänsten och mycket goda kunskaper i Office-programmen och de regler och förordningar kring dokumenthantering som finns. Du har också mycket goda kunskaper i processutveckling, kvalitetsledningssystem och en god förståelse om de legala krav som påverkar dokumenthanteringen i stort, både fysiska och digitala processer.

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet från konfigurationsstyrning och arbete med PDM-system samt vana från att arbeta i projektledning och koordinering.

För att lyckas i rollen tror vi att du kan ha en kvalitetsbakgrund och du har en god förståelse för processer, är nyfiken på tekniska lösningar/applikationer och gillar att arbeta i en rådgivande roll och driva workshops.

Du behärskar det svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift.

Som person är du strukturerad och en god administratör, du är utåtriktad och analytisk. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att kunna kommunicera med många olika intressenter i stora projekt. Ute hos kund skapar du förtroende och har ett affärstänk. Du är självgående och kan verka i dynamiska miljöer där väldefinierade processer behöver skapas.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Företagsbeskrivning

Nobeli Business Support kompletterar och effektiviserar våra kunders verksamheter och fungerar som ett stöd till företag som vill koncentrera sig på sin kärnverksamhet. Vi leverera tjänster inom Doku-menthantering, Lön & Personal, Patent, Säkerhet, Telefoni och Spedition. Nobeli Business Support finns i Karlskoga, Linköping, Jönköping och Örebro. Vi följer våra kunder och levererar tjänster där de är, det kan vara lokalt, regionalt samt nationellt. I vissa fall även utomlands. Vi har cirka 140 medarbe-tare och omsätter årligen ungefär160 MSEK. Företaget bildades 1999 i den dåvarande Celcius-koncernen (tidigare Bofors AB) och ägs av Saab Dynamics AB (66%) och BAE Systems Bofors AB (34%).

Affärsområde Dokumenthantering erbjuder tjänster inom fysisk och digital dokumenthantering, arkive-ring och digitalisering. Vi arbetar även med rådgivning, analys, planering och stöd inom dessa områden.


Vår kunds hemsida

www.nobeli.se

Sluttext

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som lämnar in en ansökan ber vi dig söka via poolia.se. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar inskickade via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 30 juni 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Business Consultant IT

Business Consultant IT

19 januari 2024