OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du löneadministratören som drivs av utveckling och utmaningar i vardagen? Vi står inför ett spännande uppdrag och behöver förstärkning, vill du vara med?
"Vi är ett härligt gäng i en utvecklande miljö, mitt arbete som löneadministratör är roligt,
omväxlande och här har jag stor möjlighet att använda och fördjupa mina lönekunskaper"
Maria, löneadministratör
Det här får du arbeta med
Vår löneadministration arbetar i ett team, där vi tillsammans arbetar med löneprocessen.
Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med härliga kollegor som har mångårig kunskap inom yrkesområdet. Här kommer du att få utmanas varje dag, ta stort ansvar och vara delaktig.
Du kommer att bland annat få arbeta med registrering och bearbetning av löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet. Arbetet innefattar även avstämningar och uppföljning av löneprocessarbete, registervård och arkivering, lönekontroller m.m.
Vi söker dig som har
- Eftergymnasial utbildning inom löneadministration, gärna YH-utbildning, och/eller ett par års erfarenhet av löneadministration
- Kunskaper om lagar och avtal inom personalområdet
- Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
- Goda kunskaper och erfarenhet av att använda Office-paketet
- God förståelse för sambandet mellan lön och ekonomi
Vi ser det positivt om du har kunskaper i lönesystemet Palasso eller HRM software.
Då vi arbetar i team är det viktigt att du är flexibel, tar och känner ansvar i ditt uppdrag, har en bra prioriteringsförmåga och klarar av att arbeta mot deadlines. Grunden för ett bra teamarbete bygger på god samarbetsförmåga och prestigelöshet. Du kan arbeta självständigt och har en stark servicekänsla. För oss är kvalité viktigt i våra leveranser, det innebär att du behöver vara engagerad, strukturerad och noggrann för att trivas hos oss.
Vi erbjuder en tillsvidare anställning, där provanställning kan komma att tillämpas samt en tidsbegränsad anställning längst till och med 2022-12-31. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Detta kan bli din arbetsplats
Du kommer arbeta på enheten för löneadministration, som tillhör HR-avdelningen. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för utbetalning av löner och ersättningar, granskning av rese- och utläggsräkningar samt personalstatistik. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö. Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar.
Övrigt
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593