Driftchef

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Nu söker vi dig som tycker att fastighetsteknik är bland det roligaste som finns
Arbetsbeskrivning
Till vår driftenhet söker vi en driftchef som leder och utvecklar det dagliga arbetet inom driftenheten, med ansvar för fastighetsdrift och energioptimering så att organisationens mål uppnås. Budget- och personalansvar hör också till tjänsten. Rollen ställer krav på fördjupad teknisk kunskap och innebär ett övergripande tekniskt ansvar för att samordna och vidareutveckla våra digitala arbetsverktyg i det operativa arbetet , och säkerställa kvaliteten av vår drift och förvaltning.

Driftenheten planerar och bevakar det dagliga arbetet av driftsystem och installationer, och utför kontroll och uppföljning av dem i samarbete med förvaltningsavdelningen. I arbetet ingår att vara kravställare vid upphandlingar av både underhåll samt ny- och ombyggnation. Tjänsten innebär också att arbeta med uppföljningar av kontrakt i samarbete med berörda avdelningar och att upprätthålla kontakter, avstämningar och möten med våra entreprenörer och leverantörer.
Driftavdelningen består i dagsläget av 3 drifttekniker. Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp.


Kompetensprofil
För att lyckas i rollen har du ett brinnande intresse för förändringsarbete och digitalisering. Du är bra på att leda och motivera andra till att samarbeta mot gemensamma mål. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva egna frågor till avslut. Vidare har du även god förmåga att smidigt kommunicera, bygga och bibehålla goda samarbeten samt skapa goda relationer såväl internt som externt. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en noggrann person med möjlighet att se både detaljer och helheten. Utöver det behöver du även vara en god problemlösare och kunna arbeta växelvis operativt som strategiskt.


Bakgrund/erfarenhet:
• Relevant högskole-/universitetsutbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande. Fastighetsingenjör eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat
sätt.
• Minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom drift/teknisk förvaltning eller närliggande inom fastighetsbranschen och med dokumenterad erfarenhet av
att leda liknande arbete med personal och ekonomiansvar.
• Fördjupad kunskap och erfarenhet av fastighetstekniska system och överordnade system som El, VVS, ventilation, styr- och övervakning men också brand,
passage mm.
• Erfarenhet av entreprenadjuridik AMA, AB04, ABT06, ABK09, ABFF15 och meriterande med LOU
• Erfarenhet av energibesparing/energioptimering, gärna inom bostadsföretag
• God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom VVS, energi, hiss, brand och el etc.
• God IT- och administrationsvana kopplat till ett digitalt arbetssätt.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


VÄLKOMMEN TILL VÅR ARBETSPLATS

Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med ca 75 anställda. Hos oss får du vara en del av ett företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Registrera din ansökan senast den 8 april 2022. I din ansökan vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. I denna rekrytering kommer vi att använda oss av personlighetstestning.

Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår webbplats. Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande och kan komma att anställa innan ansökningstiden gått ut.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bertil Ekvall, fastighetschef, på bertil.ekvall@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, rekryteringskonsult, på tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


VikaVimo söker Arbetschef

VikaVimo söker Arbetschef

28 maj 2024

28 maj 2024

Erfaren Platschef bygg åt kund

Erfaren Platschef bygg åt kund

22 maj 2024