Driftig Ekonomiassistent på 50% med start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. Rollen innebär att stötta bolagets ekonomiavdelning fram till årsskiftet. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Lindholmen, Hisingen.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med hantering av leverantörsfakturor, månadsvis fakturering av projekt, påminnelsehantering och inbetalningar. Eventuellt kan du även komma att få vara behjälplig med andra vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. Bolaget använder Visma Control px som ekonomissystem och Palette som fakturahanteringssystem, så har du erfarenhet av dessa sedan tidigare är det meriterande.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom tidigare arbetat med ekonomi i projektform är det en fördel. För att passa i rollen ser vi att du är driven, arbetssam och strukturerad i ditt arbete samt har en förmåga att se till detaljer. Vidare är du social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra människor.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 50 % och arbetstiderna är flexibla mellan 8-17.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Deltid/Visstid 2016-05-04 - 2016-12-31
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024