Driftplanerare till Avfallsavdelningens Driftenhet på VA SYD

Arbetsbeskrivning

VA SYD levererar friskt dricksvatten, renar avloppsvatten och har hand om avfallshantering åt mer än en halv miljon människor. Vi har en årlig omsättning på cirka 1 miljard kronor och består idag av 340 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.

ARBETSUPPGIFTER
VA SYD ansvarar för den kommunala avfallsplaneringen och verkar, tillsammans med andra aktörer, för att de uppsatta målen i avfallsplanen uppnås. Vi ansvarar också för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlöv kommun och har hand om kundkontakter, debitering samt uppföljning och utveckling av avfallstjänster.

Vi söker en medarbetare till enheten Drift på Avfallsavdelningen som ska arbeta med kundärenden, avvikelsehantering och arbetsmiljöfrågor. Arbetet avser planering och uppföljning av våra kunders avfallshantering och innebär rådgivning samt val av praktiska lösningar. Detta sköts genom telefonkontakter och platsbesök. I arbetet ingår klagoärenden och ansvar för upprättande av debiteringsunderlag samt att arbeta med avvikelsehantering.

Vi arbetar även med att förbättra arbetsmiljön för hämtningspersonalen hos våra entreprenörer. Du kommer därför aktivt arbeta med att lösa konkreta arbetsmiljöproblem.
Du kan även komma att få huvudansvaret för en av våra entreprenörer vad gäller samarbete och hantering av driftärenden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på VA SYDs huvudkontor nära Malmö centralstation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Du har arbetat med kundärenden och kundkontakter tidigare samt är van vid och kan hantera flera ärenden samtidigt. Utöver det ser vi att det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom avfallsområdet. Meriterande är också om du har jobbat med affärssystemet EDP Future med bland annat avvikelsehantering och orderhantering. Det är positivt om du har kunskaper inom arbetsmiljöområdet, är strukturerad med strategiskt tänkande och kan driva mindre projekt självständigt. Körkort B och datorvana är ett krav.

Arbetet kräver att du har förmåga att bemöta kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du är en positiv och kreativ problemlösare med analytisk förmåga. Du måste även kunna uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; engagemang, miljö, kvalitet och lyhördhet.

ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår växel på 040-635 00 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.

http://www.vasyd.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VA SYD Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-11-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 29 augusti 2016

Besöksadress

Hans Michelsensgatan 2 20121 Malmö
None

Postadress

Box 191
Malmö, 20121

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024