Driv och fokus framåt? Gör skillnad som kundservicechef hos Fitness24seven

Arbetsbeskrivning

Har du servicekänsla ut i fingerspetsarna och vill vara med och utveckla en kundtjänst? Har du tidigare arbetat inom kundservice och vill ta nästa steg i karriären? Är du en person som drivs av att utveckla, påverka och gärna kommer med nya idéer? Har du dessutom varit med och implementerat ett nytt system inom kundtjänst? Vi söker för Fitness24sevens räkning en kundservicechef till deras huvudkontor i Lund!

OM TJÄNSTEN
Academic Work och Fitness24seven har sedan drygt ett år tillbaka ett samarbete där vi på Academic Work arbetar för att kunna bidra till Fitness24Sevens fortsatta framgång och expansion. Nu söker vi en kundservicechef till deras huvudkontor i Lund. Fitness24seven är ett ungt, expansivt företag och här blir du en del av en resa där det händer mycket inom företaget.
Som kundservicechef (Customer Service Manager) har du som huvuduppgift att säkerhetsställa att kundernas behov tillgodoses och målsätter kundtjänsten för att kunna ge en utmärkt kundservice för hela bolaget. I dagsläget arbetar cirka fem personer i kundtjänsten som du kommer att vara personalansvarig över. Du kommer att vara ansvarig för kundtjänsten i Sverige, Norge, Finland och Polen. Till att börja med kommer tjänsten vara mer praktisk där du får tid att sätta dig in i kundtjänsten, men på sikt går du in i en mer strategisk roll där du arbetar för att vidareutveckla kundtjänsten samt att förbereda och implementera kundservicesystem för nya marknader.

ARBETSUPPGIFTER
Kundtjänsten är en viktig del av företaget som tar emot samtal och ger hjälp till kunder som använder organisationens produkter och tjänster. Du kommer bland annat utreda kunders komplexa problem som har överlämnats av kundservice och utfärda kompensation till kunder. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att utveckla avdelningen och i tjänsten har du en stor påverkansgrad där du har möjlighet att sätta din egen prägel.

Du kommer till exempel att:

• Skriva rapporter som analyserar kundservicen.

• Utveckla återkoppling eller klagomålsförfaranden för kunder samt utveckla kundservicerutiner, riktlinjer och standarder.

• Ansvara för utbildning av personal för att leverera en hög kundservice samt vara involverad i rekrytering av dessa.

• Hålla jämna steg med utvecklingen inom kundservice.

• Hålla noggranna register över samtal och korrespondens med kunder.

• Analysera statistik och andra uppgifter för att bestämma nivån på kundservicen organisationen tillhandahåller samt definiera och följa upp på nyckeltal.

• Utveckla kundtjänsten samt implementera kundservicesystem för nya marknader.

I tjänsten ingår cirka en resdag i veckan. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som har haft en liknande roll sedan tidigare och vill komma in och påverka i ett expansivt- och snabbrörligt bolag det ständigt händer nya saker.

VI SÖKER DIG SOM
Rätt kandidat ska ha erfarenheter av serviceinriktat arbete, gärna inom kundtjänst. Vi ser gärna att du har varit med och byggt upp/ implementerat en kundtjänst sedan tidigare och du har några års relevant arbetslivserfarenhet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har haft personalansvar sedan tidigare samt om du har arbetat i CRM-systemet SuperOffice.

Som person är du en trygg ledare med ambition och driv. Du är orädd och tar initiativ, är kreativ och vill sätta din prägel på tjänsten. Du är försäljningsinriktad, har en god förståelse för konsumentmarknaden, har en mycket god känsla för service och gillar högt tempo.

Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Augusti/ September

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare.

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider mån-fre 8-17, med cirka en resdag i veckan

ANNONSID: 14948084

PLATS: Lund

KONTAKT: Rekryteringskonsult Julia Frank

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Fitness24Sevens uppdrag är att förbättra hälsan för människor och med våra drygt 100 friskvårdsanläggningar i Sverige erbjuder vi våra medlemmar möjlighet att träna dygnet runt i fräscha anläggningar till ett lågt pris. Vi är ett värderingsstyrt tillväxtbolag som vill fatta beslut grundligt men i snabb fart och med en långsiktig plan på alla nivåer. Idag är Fitness24Seven ett av de främsta bolagen i friskvårdsbranschen. För mer info se www.fitnes24seven.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider mån-fre 8-17, med cirka en resa i veckan till Finland eller Polen
  • Publicerat: 3 juli 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

9 april 2024