Driven administratör till internationellt företag i Solna!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Bruker AXS Nordic AB är ett internationellt utvecklings- och forskningsföretag med kontor i Järva Krog, Solna. De är just nu inne i en spännande fas och söker en administratör till teamet inom order och logistik.

Vill du få möjligheten att arbeta på ett stort internationellt företag med många kontaktytor så är det här rätt uppdrag för dig!

Detta kommer vara ett uthyrningsuppdrag på heltid under sex månader med goda möjligheter för fortsatt anställning hos Bruker därefter. Önskad start på uppdraget är så snart som möjligt men absolut senast 1 augusti.

Rollen innefattar nedan arbetsuppgifter:

• Koordinera serviceuppdrag och transporter för våra servicetekniker och transportörer.
• Hantera kundärenden och ordrar via telefon och e-mail
• Registrera beställningar i systemet till leverantörer/fabriker
• Koordinera information mellan fabriker, säljare, serviceavdelningen och ekonomiavdelningen. Övervaka processen från order till fakturering och ibland hjälpa till där det behövs.
• Hantera import- och exportfrågor för öppna ordrar och dess transporter.
• Utföra all fakturering till slutkund.
• Granska och attestera interna fakturor från fabrik eller externt från transportör/leverantör.
• Stödja serviceteknikerna och ekonomiavdelningen med månatlig tidredovisning.
• Administrera lokalt lager med inventering och redovisning till ekonomiavdelningen.

Din profil
För att vara aktuell för uppdraget krävs:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet från administrativ roll alternativt inom kundtjänst
• Goda datakunskaper, framförallt i Office-paketet samt erfarenhet från arbete i olika system
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

För att lyckas i rollen är det starkt meriterande om du har erfarenhet från arbete med frågor kring tull och moms. Vidare är det viktigt att du är van vid att kommunicera med kunder och kollegor, både inom Sverige och utomlands. Därför är dina kunskaper i engelska särskilt viktiga. 90% av all kommunikation inom företaget och med externa kunder sker nämligen på engelska.

Som person söker vi dig som håller en hög servicenivå och har ett starkt kundfokus. Du är en noggrann och god administratör med struktur på ditt arbete. Det är även viktigt att du är kommunikativ och har erfarenhet av att ge service via telefon och mail. Självklart är du också positiv och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!

Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.

Om verksamheten
I mer än 50 år har Bruker drivits av idén att alltid erbjuda den bästa tekniska lösningen för varje analytisk uppgift. Idag arbetar över 6000 medarbetare med denna ständiga utmaning och företaget finns på över 90 platser på alla kontinenter. Bruker system täcker ett brett spektrum av applikationer inom alla områden av forskning och utveckling och används i alla industriella produktionsprocesser för att säkerställa kvalitet och processäkerhet.

Bruker fortsätter kontinuerligt att bygga ut sitt omfattande sortiment av produkter och lösningar och sin breda bas av installerade system samt har ett starkt varumärke och gott rykte hos sina kunder. Som ett av världens ledande analytiska instrumentföretag är Bruker starkt engagerat för att alltid uppfylla sina kunders behov och fortsätta att utveckla toppmoderna teknologier och innovativa lösningar för dagens analytiska frågor.

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 20 juni 2017

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


26 april 2024

Programsamordnare

Programsamordnare

26 april 2024