Driven assistent/administratör till enheten för mark och exploatering

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya assistent; både nyfiken och engagerad, som vill vara med och forma framtiden tillsamman med oss?

I Nynäshamn möts stad, landsbygd och hav. Här finns det naturliga och havsnära. Nynäshamn är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion och den utbyggda motorvägen och direkta pendeltåget möjliggör goda kommunikationer med Stockholm. Vi är en del av Stockholm och framtiden.

Som arbetsgivare är vi måna om vår personal och vill att alla våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos oss får du möjligheter till både flextid och distansarbete samt friskvård. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till.
Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Enheten Mark och exploatering, som ingår i kommunstyrelseförvaltningen inom Nynäshamns kommun, är inne i ett intensivt utvecklingsskede. Enheten består idag av tio tjänster. Vi som arbetar här är ett engagerat gäng med olika bakgrund och erfarenheter. Vårt främsta mål är att leverera bostäder och verksamheter till alla som drömmer om en plats vid havet i en av regionens mest intressanta kommuner. Här byggs under de kommande åren Stockholm Norvik Hamn, en satsning som kommer att medföra investeringar och etableringar i Nynäshamn under många år framöver.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att vara i händelsernas centrum? Att vara spindeln i nätet? Har du god kunskap om administration och ekonomi? Vill du bidra till kommunens arbete med god service till såväl interna som externa aktörer? Vi söker dig som vill vara en i teamet på enheten för Mark och exploatering. Som enhetens assistent rapporterar du till enhetschefen och du är placerad inom kommunstyrelseförvaltningen.

Som assistent hos oss är du enhetschefens högra hand i olika administrativa frågor och har också egna återkommande arbetsuppgifter inom ramen för vårt uppdrag. Du ansvarar för fakturahantering och löpande ekonomi för exploateringsprojekt tillsammans med enhetschefen. I din roll ingår att samordna gränsöverskridande ekonomiska frågor mellan enheten och fastighetsavdelningen. Vidare tar du hand om arkivet, diarieföring, beställningar/bokningar, posthantering m.m. Rollen kommer att utvecklas kontinuerligt i takt med att organisationen utvecklas och du kommer ha möjlighet att påverka innehållet och ansvarsområden inom ramen för din tjänst i nära samråd med enhetschefen.

I din funktion ingår många olika kontakter såväl interna som externa. Det kan handla om olika verksamheter inom förvaltningen och kommunen och det kan det vara andra myndigheter, näringslivet och våra kommuninvånare.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du troligtvis utbildning inom administration och ekonomi eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som motsvarar tjänstens innehåll. Om du tidigare har kommit i kontakt med avtalsfrågor ses det som meriterande, likaså kunskaper i Officepaketet och särskilt Excel är positivt.

Vidare har du mycket god erfarenhet av administrativt arbete och gärna kunskaper i olika typer av datasystem exempelvis dokumenthanteringssystem. Om du har erfarenhet från offentlig sektor, kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organsation är det meriterande. Du har intresse för människor, ordning och reda samt utvecklingsfrågor vad gäller administrativa arbetsrutiner och arbetssätt, allt för att förenkla och stödja interna och externa aktörer på bästa sätt.

Som person har du mycket god planerings- och organiseringsförmåga och är serviceinriktad, lösningsorienterad samt flexibel i ditt sätt att möta andra människor och ta itu med arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ och ser till att arbetsuppgifter blir genomförda med hög kvalitet.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Planeringschef Anna Eklund
08-52068148
Fackliga företrädare kan nås via kommunens växel
08-520 680 00
Mark- och exploateringschef Sofia Hofstedt
08-520 682 25

Sammanfattning

Besöksadress

14981 Nynäshamn
None

Postadress

None
Nynäshamn, 14981

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024