Driven Business Controller med sinne för affärer!

Arbetsbeskrivning

Camanio Care är i en tillväxtfas då de förvärvar nya bolag samt står inför en börsnotering. Därför söker vi en Business Controller som vill vara med och driva bolaget framåt i ett mycket spännande skede. Vi söker dig som trivs med att arbeta brett med både strategiska och operativa frågor. Är du dessutom ambitiös och brinner för produkter som gör skillnad? Då kan det vara dig vi söker, läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Camanio Cares räkning en Business Controller som vill vara med på deras tillväxtresa!

Camanio Care är ett innovativt robotikföretag inom äldreomsorg. Bolaget erbjuder patienter ett flertal produkter, tjänster och utbildningar med syfte att förbättra livskvaliteten för äldre och funktionsnedsatta. Deras produkter gör stor skillnad och det är också det som driver de anställda framåt - att göra skillnad! Här får du arbeta med personer som är serviceinriktade, varma och kämpar för människors rätt till ett aktivt och värdigt liv. Det är högt tempo på företaget och teamarbete är högt värderat.

Rollen som Business Controller är en ny roll som uppkommit eftersom företaget växer. Här kommer du att få arbeta brett i en dynamisk och ständigt föränderlig miljö. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt tillsammans med ledningen. Bland annat innebär rollen att driva förvärv av andra bolag och förhandla med leverantörer och internationella partners.

Caminio Care har sitt Sverigekontor i Kista, där 8 personer arbetar. Totalt är de idag 11 medarbetare fördelat i Sverige och USA och de finns även representerade via distributörer i Europa och Asien.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Caminio Cares önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Caminio Care.

ARBETSUPPGIFTER
Som Business Controller har du en nyckelroll inom bolaget då du är drivande i det strategiska förvärvsarbetet. Detta innebär att du arbetar med due diligence processer för framtagning av strategiska utredningar samt beslutsunderlag av intressanta bolag. Du kommer även att göra marknadsundersökningar och nätverka på mässor för att hålla dig up to date med hur marknaden ser ut och vilka produkter som finns. Du kommer även sköta förhandlingar med leverantörer och internationella partners. Rollen innebär att du åker på affärsresor ett par gånger om året, mest inom Europa men andra länder kan förekomma beroende på de förvärv ni gör. Under första kvartalet 2017 kommer bolaget börsnoteras, och du kommer då att få ansvara för att koordinera finansiella frågor, hantera IR-kommunikationen samt vara med och ta fram emission- och optionsprogram.

Tjänsten passar dig som trivs på ett litet dynamiskt bolag där det är mycket fart och förändring. Camanio Care är ett ungt internationellt bolag och vi söker dig som vill vara med på deras tillväxtresa. Eftersom detta är en ny roll inom bolaget kommer du själv att få sätta strukturer för ditt arbete.

VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en civilekonomexamen eller motsvarande


* Har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet som business controller, redovisningsekonom eller revisor
* Har mycket goda kunskaper inom Excell
* Är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska då företaget arbetar mycket internationellt


Du ska ha erfarenhet av förhandlingar och kunskap om finansiella aspekter av börsnoterade bolag. Du ska även ha erfarenhet av självständig projektledning sedan tidigare. Utöver detta har du god affärskompetens och erfarenhet av affärsutveckling. Det är meriterande om du arbetat inom välfärdssektorn eller närliggande branscher och har erfarenhet av börsnoterade bolag eller tekniskt inriktade företag. B-körkort och tillgång till bil är ett plus.

Som person är du driven och ambitiös, du tar egna initiativ och har inga problem att arbeta självständigt. Dessutom är du engagerad och utåtriktad och har en hög social kompetens. Vidare är du ansvarstagande och analytisk och du ska ha lätt för siffror. Du ska kunna hantera många bollar i luften samtidigt och ha lätt för att prioritera mellan olika uppgifter och hela tiden tänka på ett lösningsorienterat sätt. Vi söker dig som är prestigelös, kommunikativ och som trivs i att arbeta i team och bidra till en god stämning på arbetsplatsen. Som person är du positiv och trygg i dig själv och kommer gärna med förbättringsförslag och nya idéer.


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Arbetstider: Kontorstider
* Placering: Kista, men kontoret kommer flyttas under våren, troligtvis söder om Stockholm
* Kontaktuppgifter: recruitmentstockholmsouth@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [recruitmentstockholmsouth@academicwork.se](mailto: recruitmentstockholmsouth@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Camanio Care

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstid
  • Publicerat: 23 maj 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024