Driven Consultant Manager sökes till vårt växande kontor

Arbetsbeskrivning

Driven Consultant Manager sökes till vårt växande kontor
Är du en glädjespridare men sinne för struktur och näsa för framgångsrika affärer? Har du dessutom erfarenhet av bemanningsbranschen eller HR-arbete och drivs av arbete i ledande befattning? Då kan du vara vår nya kollega!

Vi växer så det knakar och till vårt framgångsrika team nu en ny stjärna som vill flytta in med oss i nya lokaler i Södertälje. Våra kunder är både inom tjänstemans- och kollektiva sektorn i region Södertälje. Du arbetar främst inom tjänstemannasektorn.

En framgångsfaktor för oss är att ha hög kvalité på vår leverans, det kan gå snabbt men alltid träffsäkert. Med ett globalt och världsledande bolag i ryggen har vi rätt verktyg och erfarenheter för att skapa framgång! Det bidrar också till ett arbetsklimat där vi alltid håller högt i tak och uppmuntrar till nytänkande. Hos oss är du med och påverkar, både din egen roll och företagets utveckling. Vi är en mix av åldrar, kön och erfarenheter men vår gemensamma nämnare är en human människosyn och goda värderingar i kombination med stort affärsfokus.

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Som Consultant Manager på Randstad arbetar du med att skapa relationer mellan människor och företag varje dag. Det är en mångfacetterad roll för dig som gillar att arbeta i högt tempo i denna ständigt föränderliga värld. Vi skapar våra affärer genom kunskap, förtroende, högklassig service och vikten av att alla inblandade parters intressen tillgodoses. Tillsammans strävar vi efter perfektion och sätter alltid människan i första rummet!

I din roll som Consultant Manager förväntas du etablera och upprätthålla kundrelationer. Tillsammans med ditt team driver du hela tillsättningsprocessen, från kravprofil och annonsering till djupintervju, testning och kandidatpresentation. Du har personalansvar för dina konsulter och ansvarar även för personalplanering.

Tjänsten innebär både nykundsbearbetning och merförsäljning och du kommer att ha såväl budget som kundansvar. Eftersom vi vet vikten av att skapa långsiktiga och hållbara samarbeten arbetar vi med 360-modellen, vilket innebär att du kommer att ansvara för allt från tillsättning av personal till löpande kontakt med både kunder och konsulter – vår tanke är att man alltid ska kunna vända sig till samma kontaktperson.

Kvalifikationer:

• 1-2 års erfarenhet av arbete inom personal eller administration. Tidigare branscherfarenhet från bemanningsbranschen eller inom lager/logistik/produktion är starkt meriterande.


• Gymnasieutbildning, med fördel också eftergymnasial och/eller akademisk utbildning inom beteendevetenskap, försäljning, HR eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom kompetensförsörjning och erfarenhet av rekrytering (antingen som rekryterare eller till en/ett egen avdelning/team). Rätt person har även ett stort engagemang kring mångfaldsfrågor och vill bidra till ett hållbart arbetsliv.
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• B-körkort
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att bli rätt hos oss så är du social, utåtriktad och utrustad med humor. Vi tror nämligen på arbetsglädje, både som verktyg i att bygga starka team men också i samarbetet med kunder, konsulter och kandidater. Visst har du affärssinne och ser troligen samband, det vill säga hur A påverkar B men kanske också möjligheterna emellan. Du frågar hellre än påstår, tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat med kvalitet. Andra skulle nog säga att du sätter laget före jaget, vill utvecklas och bygga långsiktiga relationer. Låter det som du? Då är du troligen vår kommande kollega!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Givetvis delar du våra värderingar - To Know, To Serve, To Trust, Striving for perfection och Simultaneous Promotion of all interest.

Sista ansökningsdag: 2018-01-31. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

För information: Orom Uney | orom.uney@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 januari 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023