Driven ekonomiassistent sökes!

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Har du erfarenhet som ekonomiassistent? Behärskar du leverantörsreskontra? Vill du dessutom arbeta på ett företag med högt tempo? Varmt välkommen med din ansökan!

Här arbetar du på ett stort och stabilt företag i Kalmar. Totalt består företaget av ca 100 medarbetare och som ekonomiassistent blir du en del av en mindre arbetsgrupp.

Som ekonomiassistent består dina arbetsuppgifter av leverantörsreskontra, scanning, kontering och avstämningar. Löpande bokföring med in- och utbetalningar, internfakturering samt enklare debiteringar. I rollen ingår det även att bygga upp interna rutiner och arbetssätt inom dina arbetsområden, vilket kräver att du är driftig och initiativrik. Det här är en varierande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Till dina arbetsuppgifter, utöver ekonomiuppgifter, tillkommer även viss administration såsom arkivering och registrering.


Formell kompetens

• YH-utbildning- ekonomiassistent, alt. Gymnasieekonom
• Minst två års erfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet från internfakturering (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift


Din bakgrund

Vi tror att du som söker tidigare har arbetat i en liknande roll. Du är trygg i dig själv och din yrkesroll och trivs som ekonomiassistent.

Personliga egenskaper

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Här arbetar du på ett företag som präglas av arbetsvilja och framåtanda. För att trivas i företaget som ekonomiassistent bör du vara positiv, driven och engagerad i ditt jobb! Eftersom du tillhör en stödfunktion i företaget bör du även vara serviceinriktad, social och kommunikativ. Förutom att trivas med arbetsuppgifter inom ekonomi är du noggrann och mycket administrativt lagd.



Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

6 månaders visstidsanställning hos Lernia, därefter tilllsvidareanställning hos kunden / heltid / kontorstider/ Kalmar

Tillträdesdag

Omgående, enligt ö.k

Information

I denna rekrytering samarbetar vi med Lernia Bemanning.
För mer information kring tjänsten, kontakta Nina Wennersten 072-254 11 50.
Vi tillämpar ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag på www.lernia.se.
Inga ansökningar tas emot via mail eller post. Välkommen med din ansökan!


Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva rekryteringar och bemanningslösningar.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.
Lernia AB är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning.
Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Charlotta Rasmusson
0722-54 11 32
Charlotta Rasmusson

Nina Wennersten
072-254 11 50
Nina Wennersten

Ida Arvidsson

Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
072 254 11 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 september 2014

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Kalmar
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Kalmar, 39231

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024