Driven ekonomiassistent till iStone

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag med fokus på affärssystem, lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 600 anställda i tolv länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. De erbjuder långsiktigt hållbara lösningar för sina kunder med ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos iStone blir du en viktig del av ett kompetent och positivt ekonomiteam. Tillsammans med en ytterligare kollega är du ansvarig för bolagets kundreskontra och du arbetar med fakturering, inbetalningar, kravhantering och avstämningar för ett antal affärsområden inom organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

- Projektfakturering, fastprisfakturering, abonnemangsfakturering
- Krediteringar
- Internfakturering mellan koncernbolag
- Hämtning av inbetalningar från banken
- Kontroll och bokning av svenska och utländska inbetalningar
- Kravhantering för flera bolag
- Avstämningar inom kundreskontra

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din karriär inom ekonomiområdet. Du har studerat ekonomi med inriktning mot redovisning på en eftergymnasial utbildning och ser nu fram emot en tjänst där du får möjlighet att utvecklas. Förmodligen har du arbetat extra med ekonomirelaterade uppgifter tidigare. Vidare har du goda kunskaper i Excel och har flytande kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som skrift.

För att trivas hos iStone söker vi dig som:

- Har ett stort driv
- Är serviceinriktad och trivs med många kontaktytor
- Är en teamplayer och har en utmärkt samarbetsförmåga
- Hanterar stress väl och trivs i en fartfylld miljö

Du erbjuds

En spännande tjänst som ekonomiassistent i en snabbväxande global koncern. Du kommer att arbeta på iStones huvudkontor som är beläget mitt i centrala Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med start i januari 2017 och du kommer att vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning under denna period.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på tel: 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurek.se. Ansökningarna hanteras löpande så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Start:

Januari 2017.

Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 oktober 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024