Driven Ekonomiassistent till Trafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen, där det finns utrymme för effektivisering och utveckling? Drivs du av att få bidra till ett härligt arbetsklimat och samtidigt lära dig nya arbetsuppgifter? Då är det här tjänsten för dig!

Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent på leverantörreskontra kommer du att arbeta med samtliga delar i leverantörsprocessen. Du kommer att ha ansvaret avseende filinläsningar i vårt ekonomisystem och våra scannade fakturor. Tillsammans med dina kollegor sköter ni betalningar, avstämningar, attestflöde, interna kontroller mm. I denna tjänst sitter ni som en servicefunktion mot övriga företaget vilket innebär att du är en klippa på att ge service. Du drivs av att få vara med och förändra och utveckla arbetssätt (och skapa den nya Trafikförvaltningen). För att trivas i denna roll ska du vara driven och van att arbeta med förbättrings och effektiviseringsåtgärder, samtidigt som du har en helikoptersynhelhetsperspektivet i fokus över hela leverantörsreskontran. Förutom det dagliga arbetet så finns det möjlighet att ingå i olika projekt internt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi från KY-utbildning, högskola eller universitet med ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Du har goda datorkunskaper, god systemvana och har stor förståelse av Excel. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso och har du erfarenhet av det är det meriterande. Vidare uttrycker du dig väl i såväl tal som skrift. För att trivas i Trafikförvaltningen och i reskontragruppen bör du vara ambitiös, ha god initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du drivs av att ta ansvar och liksom dina kollegor är du hjälpsam och prestigelös. Att bidra med härlig energi omkring dig ser du som självklarhet likaså att vara serviceinriktad och kommunikativ.

Vårt erbjudande
Ekonomiavdelningen består av ca 85 medarbetare. Du välkomnas in i ett ambitiöst och glatt team. Du kommer att tillhöra gruppen Reskontra som består av 15 personer varav ni är 7 som jobbar inom leverantörsreskontran.

Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans i livet. Det lyfter våra medarbetare fram. Våra värderingar är SAFE, som står för samverkan, ansvar, förtroende och engagemang. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen.

Information och ansökan
I denna rekrytering använder Trafikförvaltningen rekryteringsleverantören SW. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz på tfn; 08-407 55 66

Fackliga kontaktpersoner för SACO är, tfn: Mounir Ainholm 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer kan komma att ske löpande. Sista ansökningsdag är dock 12 mars.

Välkommen med din ansökan! 

Varje dag reser fler än 780 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Trafikförvaltningen är en del av Stockholms läns landsting och har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. De olika färdsätten samordnas i ett ständigt växande trafiknät. Trafikförvaltningens varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Årligen omsätter Trafikförvaltningen ca 20 miljarder samt investerar för ca 6 miljarder kronor.

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024