Driven inköpare

Arbetsbeskrivning

Jollyroom.se erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel, tidigare har vi bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns vi i Norge, Sverige och Danmark. Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och vi servar fler än 200 000 registrerade kunder.

Jollyroom är ett företag med stora ambitioner och högt satta mål. Hos oss är det högt till tak och vår expansion innebär att det ofta skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster samt ta kliv på karriärstegen. Vi vill vara arbetsplatsen som stimulerar och hjälper våra medarbetare att lyckas och utvecklas i sina roller.

En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utmana branschen tillsammans med oss.

Ansvar och arbetsuppgifter:

Vi söker en driven inköpare inom leksaker. I rollen som inköpare kommer du att ha daglig extern kontakt med våra leverantörer samt ta ett totalansvar för ditt produktområde tillsammans med en produkt- och inköpskoordinator. Jollyrooms mål är att ha marknadens bästa lagerförda sortiment inom våra målgrupper: gravid, barn och baby. Tjänsten är tidskrävande då vi befinner oss i kontinuerlig expansion. Arbetsuppgifter:

- Förhandling, inköp och planering med leverantörer
- Kampanjer och prissättning
- Anpassning av sortiment efter trender och marknad i de olika Nordiska länderna
- Personalansvar för en medarbetare samt handledare för praktikanter

Krav på erfarenhet och person:

Vi söker dig som har en vidareutbildning inom inköp, ekonomi, marknad eller sälj. Du har något års erfarenhet av inköp inom framgångsrikt handelsbolag. Du är en van förhandlare samt talar och skriver utmärkt engelska. Det är meriterande om du har fler språkkunskaper, om du har arbetat i SAP eller liknande affärssystem samt om du har arbetat med leksaker eller import från Kina.

Som person är du driven, strukturerad och säljfokuserad. Du är flexibel med din tid och har inga problem med resor i din tjänst. Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter.

Upplägg och ansökan:

- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Mölndal (verksamheten flyttar under våren till Hisings Backa)
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Personalchef Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se, vi har dessvärre svårt att hinna svara på frågor via telefon utan hänvisar till mail.
- Ange referens på ansökan: Inköpare

Observera att vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 mars 2014

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

Sourcing Manager

Sourcing Manager

31 maj 2024