Driven Internationell koordinator till utbildningskansliet (vikariat)

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.

Deans Office är skolans centrala administrationsenhet. Deans Office leds av skolans administrativa chef och består av staberna för ekonomi, kommunikation, personal och utbildning samt enhetsansvariga för respektive institution.



Arbetsuppgifter

Utbildningskansliet är en del av Deans Office, ITM-skolans administrativa stabfunktion.

Utbildningskansliet hanterar all administration kring skolans utbildning på såväl grund-, avancerad- och forskarutbildningsnivå. Här arbetar studievägledare, programhandläggare, internationella koordinatorer och forskarutbildningsadministratörer tillsammans med en utbildningsadministrativt ansvarig samt en kanslichef, som tillsammans uppgår till 20 medarbetare. På grund av en tjänstledighet söker vi nu en vikarie för en av de internationella koordinatorerna. 

Som internationell koordinator kommer du att arbeta med administrationen kring utresande studenter. Arbetet innebär mycket eget ansvar och daglig kontakt med studenter. du får en god chans att sätta dig in i KTH:s internationella arbete och lära dig om utbildningarna – både hos oss samt hos våra partnersuniversitet runtom i världen – för att kunna leverera bästa möjliga service till studenterna. Detta ställer höga krav på god kommunikationsförmåga i alla led, och du har en nyckel roll för att göra upplevelsen för våra utbytesstudenter så bra som möjligt. 

I arbetet ingår att gå ut med information för de utresande, gå igenom ansökningsurvalet samt administrera tillgodoräknanden. Vidare omfattar tjänsten även administration av avtal med partneruniversitet samt löpande kontakt med partneruniversitet. Du är vidare stödfunktion till program- och masteransvariga inom internationalisering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, pedagogik eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, eftersom tjänsten ställer höga krav på din kommunikativa förmåga gentemot studenter och partners utomlands. Vidare är din administrativa förmåga mycket hög. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom universitet eller högskola, liksom erfarenhet av de studieadministrativa systemen Ladok och W3D3. Utöver detta ses det som mycket positivt om du själv har varit på utbytesstudier under din utbildning. 

Som person tar du mycket eget ansvar för det du tar dig an och har en god struktur i ditt arbete. Givetvis har du en mycket hög servicekänsla där du är lyhörd för studenternas behov. Din kommunikativa förmåga samt din samarbetsförmåga gör att du inger förtroende för såväl studenter som partners. Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och noggrann samt att du trivs i en administrativ tjänst. Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga förmågor i denna rekrytering.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. 

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrigt

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pär Jönsson, Professor
08-7908375
Helena Fehrm, Personalhandläggare
08-790 76 53
Pär Jönsson, Professor
08-790 83 75
Sergei Glavatskih, Professor
08-790 63 82
Levente Vitos, professor
08-790 83 56
Helena Fehrm / personalhandläggare
08-790 76 53
Antonio Maffei / forskare
08-790 78 71
Helena Fehrm /personalhandläggare
08-790 76 53
Stefan Jonsson /professor
08-790 89 49
Maya Salame, personalhandläggare
08-790 76 53

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 30
None

Postadress

Lindstedtsvägen 30
Stockholm, 10044

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024