Driven Redovisningsassistent med start omgående!

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en föränderlig miljö, triggas av utveckling och eget ansvar? Dåär detta rollen för dig!


För kunds räkning söker vi nu en driven redovisningsassistent med start omgående. Kunden tillhandahåller betalningslösningar för butik, e-handel och mobil och sitter i mycket fina lokaler i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag men för rätt person finns det stora chanser till att uppdraget övergår i en anställning hos kund.


Du kommer att tillhöra ett team som operativt ansvarar för leverantörsreskontran för ett antal av koncernens legala enheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara registrering av ordrar, betalningar, bankavstämningar och övervaka attestflöden. Därtill kommer du att vara delaktig i månadsbokslut och internt rapportering samt vara med och utveckla och driva förbättringsarbete inom reskontran.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Inköpsordrar/ registrera fakturor


- Utveckla och driva förbättringsarbete inom reskontran

- Betalningar

- Bankavstämningar

- Övervaka attestflöden

- Delaktig i månadsbokslut och intern rapportering

Vem är du?


För att passa i rollen har du god förståelse för hur flödet ser ut i en leverantörsreskontra, gärna från ett större företag. Det är av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i nya system och att du tidigare har erfarenhet från att ha arbetat i ett större affärssystem. Vi ser att du har 1-3 års erfarenhet av likande arbete samt talar svenska och engelska obehindrat.

Som person är det viktigt att du är uppskattar en dynamisk miljö där du har möjlighet att självständig tutveckla dina egna processer och rutiner i det dagliga arbetet. Därtill är du prestigelös och flexibel och tar stort ansvar för ditt arbete.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 19 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


19 april 2024

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

19 april 2024

17 april 2024