Driven servicedesktekniker och sugen på att testa något nytt?

Arbetsbeskrivning

Arbetar du med IT-support idag? Är du nyfiken på att testa nya utmaningar, lära dig en ny IT-miljö och skapa nya relationer? Då är du kanske rätt person till vår kunds servicedesk i Stockholm!


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Om denna position

I rollen som servicedesktekniker sitter du nära verksamheten och hjälper medarbetare i vardagen med varierande IT-ärenden. Du ger support av mjukvara, hårdvara och kringutrustning via telefon, mail och remote. Du kommer till exempel att:


Lägga upp och administrera konton
Göra installationer och uppdateringar
Hantera beställningar
Felsöka incidenter
Besvara frågor kring företagets IT-system och tjänster


En vanlig dag kommer du bland annat i kontakt med Citrix, Ofice 365, Active Directory, Windows 7/10, Exchange/Outlook, Service Now samt ett flertal egenutvecklade system. Det finns därmed mycket att lära! För dig som är driven finns goda möjligheter att utveckla dina tekniska färdigheter och gå framåt.

Du tillhör servicedeskteamet med 5 kollegor. Du är anställd som konsult hos Wise IT, och arbetar hos vår kund som sitter i fräscha lokaler i Stockholm.


Vem är du?

Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support på servicedesk. Vi ser gärna att du har gått en utbildning inom IT och självklart att du har ett genuint intresse för teknik och datorer.

Som person är du engagerad, social och serviceinriktad. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strävar ständigt efter att lösa problem så smidigt som möjligt. Du har vidare en god förmåga att anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån personen du har kontakt med. Du är trygg i din yrkesroll tack vare dina tidigare erfarenheter och kunskaper. Nu är du redo att testa på något nytt!

Låter detta intressant?

Ansök redan idag! Urval sker löpande. Vid frågor, vänligen kontakta Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 maj 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024