DRIVEN SUPPORTCHEF TILL GASELLFÖRETAGET FLEXPAY

Arbetsbeskrivning

OM FLEXPAY
Flexpay har länge varit i toppen på Dagens Industris lista över Gasellföretag ? Sveriges snabbast växande och lönsamma bolag. Flexpay hjälper många av Sveriges största företag, exempelvis IKEA, Ericsson, Volvo, Nordea, AstraZeneca m.fl. att effektivisera kommunikationen till deras medarbetare. Främst handlar det om att på ett smartare sätt synliggöra medarbetarens ?totala belöning? ? lön och förmåner. Via portalen hjälper vi våra kunder att erbjuda ca 500 000 anställda flexibla förmåner så som friskvård, hälsa, pensioner, försäkringar och bilar.

Flexpay utgörs idag av ca 180 fantastiska medarbetare i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Amsterdam, Helsingfors och kommer inom kort att växa inom flera länder. Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Huset är fyllt med intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet. Det beror på att vi bara anställer personer som vi verkligen gillar. Tråkmånsar gör sig inte besvär.

OM TJÄNSTEN
Som Supportchef kommer du att arbeta med att driva och utveckla Flexpays supportavdelning och fortsätta arbetet mot en förstklassig support för våra kunder. I dagsläget består denna avdelning av cirka 25 personer, vilka du i denna roll kommer att ha personalansvar för. Din uppgift som Supportchef kommer att bli att driva hela gruppen till att nå företagets övergripande mål. Rollen som Supportchef innebär mycket eget ansvar och en stor variation i arbetsuppgifter. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt för att få en inblick och bättre förståelse för supportarbetet och dess möjlighet till förbättring.

ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter som kan tänkas förekomma:
- Driva utvecklingsprojekt.
- Samarbeta med andra interna avdelningar och externa leverantörer i förbättringsarbeten.
- Implementera nya rutiner, processer och system.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll sedan tidigare. Vi ser att du har några års erfarenhet av att arbeta i en ledande position och att du tidigare har arbetat med förbättringsarbeten, helst inom support. Vi ser att du som söker har en bakgrund inom support/kundtjänst eller liknande och är medveten om vad likande arbete innebär.
Vidare ser vi gärna att du har varit med och byggt upp en supportorganisation samt varit delaktig i implementering av något system.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och övriga europeiska språk, så som tyska, ses som mycket meriterande.

I övrigt är erfarenhet av telefonisystemet Softphone samt programmet Chronicall Desktop meriterande.

Som person söker vi dig som är analytisk, problemlösande och initiativrik. Du behöver kunna analysera de ärenden som kommer in till supporten och se möjliga förbättringspunkter samt lösa de problem som du ställs inför. Vidare ställer rollen som Supportchef krav på att vara drivande och initiativtagande i olika projekt i syfte att ständigt förbättra Flexpays support. Vi ser även att du är prestationsorienterad och en bra ledare. Du skall kunna driva dina anställda till hög prestation samtidigt som du är ödmjuk och empatisk.

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Plats: Stockholm

ANSÖKAN
Låter detta intressant?
Vänligen skicka ansökan och frågor om denna tjänst till: rekrytering@flexpay.se. Märk din ansökan "Supportchef".

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Lundin
08-210200
Rose-Marie Thunström
08-210200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FLEXPAY AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 februari 2014

Besöksadress

Torstenssonsgatan 4
STOCKHOLM

Postadress

Box 3616
STOCKHOLM, 10359

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023