Dryckeskonsult Sverige söker Löneadministratör/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Dryckeskonsult söker nu efter dig som vill arbeta med HR-, Controller- och ekonomiansvarig.

Vill du arbeta i ett litet expansivt bolag? Vill du arbeta både med löne-administration, HR och Controller-relaterade uppgifter samt ekonomi? Vill du bli en del av ett team med bra sammanhållning? Då kan detta vara jobbet för dig. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

ARBETSUPPGIFTER:
Hos Dryckeskonsult erbjuds du en spännande roll där dina ansvarsområden spänner över flera olika områden. Ditt främsta ansvar att, till mestadels själv, driva hela löneprocessen, vilket innebär allt från inhämtning av underlag till löneberedning, tidsrapportering, viss bokföring samt löneutbetalning. I ditt ansvarsområde ligger också att ta fram och rapportera statistik av personal - och lönerelaterade uppgifter samt hantera företagets bilförmåner och utläggsredovisning. Vidare kommer du att ge support och ansvara för att ge ut rätt information till medarbetare och chefer. Det innebär exempelvis att ansvara för administration och support till chefer gällande anställningsavtal, arbetsgivarintyg och nyanställningar. Du kommer även arbeta med flera olika typer av administrativa uppgifter såsom rekrytering, controllerfrågor, olika typer av ekonomifrågor samt planering och rapportering gällande budget.
Du jobbar tätt tillsammans med försäljningsassistent samt rapporterar till försäljningschef.

UTBILDNING/ERFARENHET:
Våra förväntningar på dig som söker är att du känner dig bekväm med att driva och utveckla lönearbetet samt att du har ett proaktivt arbetssätt. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning Lön, Controller och/eller HR. Det gör att du känner dig bekväm med att tolka kollektivavtal så du kan supporta organisationen i vissa HR och arbetsrättsliga frågor. Har du erfarenhet att arbeta i Visma Lön 600 är det starkt meriterande.
Förutom att du som ekonomiassistent självklart behöver vara noggrann och hålla dig till satta deadlines och tidsplaner, ser vi att om du ska trivas hos Dryckeskonsult även behöver vara handlingskraftig, lyhörd och serviceminded. Vidare letar vi efter dig som har en vilja att komma in i organisationen, då rollen som ekonomiansvarig innebär att du har många kontaktytor internt. Det innebär också att du behöver ha lätt för att skapa goda relationer och trivs att arbeta i en supportande roll. Flytande i svenska i både tal och skrift är ett krav. Vi ser även att du har goda kunskaper i excel.

ÖVRIG INFORMATION:
Vi sitter idag i en kontorslokal på Nybrogatan 60 på Östermalm i Stockholm. För närvarande är vi 2-3 stycken dagligen på kontoret. En liten kontorshund finns också.
Finner du denna tjänst intressant föreslår vi att du skickar in din ansökan till
ansokan@dryckeskonsult.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dryckeskonsult AB SÖDERHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Tjänsten är på heltid eller deltid. Tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Du jobbar kontorstider (med möjlighet till flexibla arbetstider). Anställningen inleds med en provanställning.
  • Publicerat: 10 april 2018

Postadress

Krongatan 14
SÖDERHAMN, 82632

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024