Dun & Bradstreet söker Backoffice-administratör

Dun & Bradstreet söker Backoffice-administratör

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av administrativa uppdrag där du arbetat i CRM system eller backofficesystem? Är du en person som gillar problemlösning och är social, initiativtagande och noggrann? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Dun & Bradstreet är en ledande global leverantör av data-, statistik- och AI-drivna plattformar. D&B's syfte är att erbjuda högkvalitativ data och programvaror med inriktning på kredit-, affärs- och marknadsinformation. Enheten Nordic Customer Service, som ingår i Nordic Operations, har i uppdrag att se till att kundservice och leveranser sker enligt avtal. De arbetar för hög konkurrenskraft genom kvalitet, korta ledtider och förståelse för kundens behov. Samtidigt strävar de efter automatisering, processutveckling och ständiga förbättringar.

Nu söker Dun & Bradstreet en backoffice administratör till teamet Entitlement Management. Arbetet består främst av att hantera faktureringsförberedelser, krediteringar och behörighetsuppsättning vid ny leverans av kredittjänster, dessutom kommer du besvara supportfrågor.

Teamet består av 12 personer där sammanhållningen och blandningen av åldrar och bakgrund är det som gör avdelningen starka. Ledorden är kundfokus och lagarbete. Som ny hos Entitlement Management sätter ni tillsammans upp en plan för att stötta och stärka din roll i teamet. Dun & Bradstreet har kontor i Solna men praktiserar hybridarbete med valfrihet att arbeta halva tiden hemifrån.

Uppdraget avser 15e april till 30e maj 2025, med eventuell chans till förlängning. Detta kan vara ett ypperligt tillfälle för dig som vill anta en ny utmaning och utvecklas i rollen på ett spännande och globalt företag. Visst låter det intressant!

Du erbjuds
- Vara en del av ett engagerat team, du kommer arbeta nära kollegor lokalt och globalt
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- Goda möjligheter till hybridarbete
- En engagerad konsultchef under hela din anställning

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av faktureringsförberedelser
* Krediteringar
* Behörighetsuppsättning vid ny leverans av kredittjänster
* Besvara supportfrågor som berör enheten Nordic Customer Service


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare erfarenhet av administrativa uppdrag
- Tidigare erfarenhet av en roll inom kundservice
- Praktisk erfarenhet av att arbeta i CRM-system eller backofficesystem
- Har lätt för att lära dig nya system
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Praktisk erfarenhet av Salesforce
- Fördjupade kunskap om faktureringsförberedelser och krediteringar
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som har en mycket god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad och kvalitetsinriktad i ditt sätt att arbeta. Du drivs av att utvecklas och lära dig nya saker. Därtill är du en sann lagspelare samtidigt som du inte räds för att ta stort eget ansvar och för dig själv och ditt arbete framåt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2024
  • Ansök senast: 21 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023