E-commerce Manager till e-handelsföretag

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk och affärsdriven digital marknadsförare med ledaregenskaper som är redo för nya, större utmaningar? Vi söker en E-commerce Manager som ska ta vår digitala marknadsföring till nya höjder. Välkommen in med din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker en datadriven e-commerce Manager som ska ta ett övergripande ansvar för all marknadsföring i våra digitala kanaler. I detta ingår att sätta upp marknadsplaner, säljstrategier, KPI:er samt maximera sajten, trafiken och förbättra konverteringsgraden. Det ingår även att förbättra kundflöden, köpprocesser och se över inköpsflöden. I ditt team kommer du att ha en grafisk designer som tar fram och bearbetar material till sajten och kampanjer samt en SEO-resurs.
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst i en platt organisation där du får vara med och påverka och ha stort eget inflytande.
Du kommer att jobba i tätt samarbete med VD och inköpschef.
Om oss
Timarco är ett stadigt växande e-handelsbolag där vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
Vi är ca 40 engagerade medarbetare som i en platt organisation jobbar tajt ihop för att nå målen. Kontoret är nybyggt och fräscht med ett fullutrustat gym samt gott om parkeringsplatser.
Underkläderna vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa.
Vår huvudsajt hittar du på http://timarco.com
Om dig
Vi tror att du är en person som drivs av utveckling och utmaningar. Du har en relevant utbildning som har lärt dig att strukturera, analysera och förstå den digitala affären. Du gillar det kreativa samtidigt som Excel och siffror är vardagsmat och du drivs av att hitta nya vägar och lösningar för tillväxt. Du är orädd, prestigelös och självgående. Dina styrkor ligger inom digital marknadsföring och att optimera/arbeta med SEO, SEM, Google Shopping, Analytics och Facebook Ads. Du har en naturlig fallenhet för att analysera och förstå data genom att själv operativt skapat, testat, analyserat och följt upp kampanjer inom de olika kanalerna.
Arbetsuppgifter
- Huvudansvarig för att driva den digitala marknadsföringen/försäljningen i alla kanaler.
- Analysera trafiken i e-handeln och optimera hemsidan, processer och köpflöden.
- Analysera och optimera webben utifrån besökarnas beteende.
- Utveckla marknadsföringsstrategier och ansvara för att dessa implementeras.
- Löpande utvärdera kampanjer i Facebook, Google och annan relevant media.
- Löpande SEO-optimera sajten.
- Omvärldsbevakning inom e-commerce samt konkurrensanalyser.
Erfarenhet/kvalifikationer
- Akademisk utbildning inom t ex ekonomi eller marknad och ev med e-handelsinriktning.
- 2-4 års erfarenhet från e-handel och digital marknadsföring där du jobbat mot försäljningsmål på ett framgångsrikt sätt.
- God kunskap och intresse för digitala trender, verktyg och plattformar.
- Stort intresse av analys, marknadsföring och försäljning via digitala och sociala kanaler.
- Självgående med en förståelse för vilka aktiviteter som ger mest effektivitet.
- Kreativ initiativtagare och en ”doer” som förstår att framtidens digitala försäljning handlar om att skapa nya samarbeten och plattformar.
- Du är en fena på excel och kan engelska flytande i skrift och tal.


Välkommen med din ansökan till jobb1801@timarco.com och märk den med E-commerce Manager.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vänligen RING EJ Då vi är underbemannade

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TIMARCO SWEDEN AKTIEBOLAG Bromma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Karlsbodavägen 13 A
Stockholm

Postadress

BOX 20041
Bromma, 16102

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

15 maj 2024

15 maj 2024