OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 19 600 innevånare, varav 8 300 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!
Sollefteå kommun är sedan 2009 en rökfri arbetsplats - för hälsans skull!
ARBETSUPPGIFTER
Kommunen är nu inne i en spännande förändringsprocess, med bland annat strategiska vägval kring e-arkiv och e-förvaltning. Därför söker vi dig som vill vara en del av den!
I tjänsten ingår att förvalta och utveckla kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem och att driva frågor kring e-förvaltning.
Vidare ingår att vara kommunens expertfunktion inom dokument- och arkivhantering. Detta innebär bland annat att erbjuda kommunens förvaltningar och bolag stöd i form av rådgivning och utbildning i dokumenthantering och arkivfrågor. Målsättningen är att allmänna handlingar, oavsett medium, ska hanteras enligt svensk lagstiftning. Tillsammans med förvaltningar och bolag upprättas dokumentplaner och arkivbeskrivningar. I arbetet ingår också att utveckla egna digitala register och system samt att ordna och förteckna arkiv och handlingar som överlämnas till arkiviet för vård. Kommunen använder idag förteckningssystemet KLARA. Att söka fram information, svara på frågor och ge service till förvaltningarna, forskare och privatpersoner är också arbetsuppgifter som ingår i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig universitets-/högskoleutbildning inom arkiv och informationskunskap.
Du har några års erfarenhet inom yrkesområdet.
Du är lyhörd, flexibel, serviceinriktad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är initiativrik och är självgående i ditt arbete och uppskattar att arbeta i team. Du har förmågan att skapa goda relationer och kontaktnät. Du har goda IT-kunskaper samt kunskaper om elektronisk arkivering. Har du vana av arbete med dokument- och ärendehanteringssystem och /eller digitala arkiv ser vi detta som en stor merit.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Johnny Högberg
0620-68 21 31
Stf kommunchef Tomas Alsfjell
0620-68 21 23
Enhetschef Mikael Näsström
0620-68 28 08
André E Karlsson
0620-68 21 20
Repr Vision Jonny Ohlsson
0620-68 23 30
Enhetschef ekonomiavdelningen Niklas Nordén
0620-68 23 24
Adminstrativ chef Maria Modin
0620-68 22 69
Fackliga representanter kontaktas via växeln
0620-68 20 00
Näringslivsutvecklare Thomas Östlund
Kostchef Mikael Holmsten
0620-68 28 12