E-handelsadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Tjänsten är placerad på inköpsenheten som är organiserad under kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna kommunens samlade upphandlings- och inköpsarbete. Enheten ska utveckla och formera kommunens inköpsprocess som ska präglas av samverkan, goda affärer, struktur och effektivitet med fokus på verksamhetsnytta. Uppdraget innebär att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader, samt att förvalta ingångna avtal och möjliggöra effektiva inköp. I detta ingår även att stödja kommunens verksamheter och de kommunala bolagen med kvalificerad rådgivning och utbildning i frågor som rör upphandling, inköp och inköpsavtal. Inköpsenheten består av fem upphandlare, en e-handelsansvarig, en e-handelsadministratör samt en avtalscontroller.
Vi söker nu dig som vill vara med på vår fortsatta resa mot att bli en av Sveriges bästa inköpsenheter!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i rollen som e-handelsadministratör att arbeta tillsammans med e-handelsansvarig och övriga funktioner på inköpsenheten så som upphandlare och avtalscontroller för att utveckla e-handelsområdet. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara administration av kommunens nya inköpssystem Proceedo.

Du kommer att administrera avtal så de blir beställningsbara i systemet, ansluta nya leverantörer i systemet, arbeta med telefon och mailsupport för att stötta våra användare med e-handel, övervaka inköps- och fakturaflödet samt avvikelser i systemet. Utöver detta arbetar du med administration kring kataloger, behörigheter, användare och leveransadresser. Du kommer även att utföra utbildningar för våra beställare. Arbetet innebär en hel del kontakter med leverantörer samt beställare och övriga medarbetare. Arbetet är varierande med både rutinmässiga och utvecklande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden, offentliga inköp eller ekonomiadministration.

Du är kommunikativ och du trivs med att arbeta i en stödjande roll då arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter både internt och externt. Du är strukturerad och noggrann för att på bästa sätt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt och med hög servicekänsla säkerställer du effektiva processer. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du vill ha roligt på jobbet och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att vara lyhörd och ödmjuk. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för att slutföra dina uppdrag i tid. Du är drivs av att göra nytta i verksamheten och är en god ambassadör för kommunen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling, samarbete och förnyelse så är du rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
Kinna, 51180

Liknande jobb


Director Site Purchasing

Director Site Purchasing

24 april 2024

Operational Purchaser

Operational Purchaser

1 februari 2024