E-handelsansvarig Mariestads kommun

Arbetsbeskrivning

Mariestads kommun har arbetat med elektronisk handel i ca 10 år. Från och med 1:a maj kommer driften och administrationen av systemet att ske i Mariestad efter att tidigare ha varit förlagd hos Skövde kommun. Förändringen sker i samband med att kommunen inför Agresso affärssystem. Vi söker nu dig som vill vara med och bygga upp något nytt från grunden i vårt nya och moderna affärssystem. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår att ansvara för drift, underhåll och utveckling av e-handeln i Mariestads kommun. E-handelsansvarig står för en stor del av den tekniska kompetensen kring e-handeln i organisationen och är den som bereder strategiska ställningstaganden avseende den framtida utvecklingen. I arbetet ingår många kontakter med bland andra kommunens beställare och leverantörer. Tjänsten är placerad på kommunledningskontoret inom ekonomiavdelningen som även svarar för funktionerna upphandling, ekonomiadministration och ekonomistyrning. Arbetsuppgifter inom dessa områden kan bli aktuella för tjänsten beroende på kompetens och intresse hos den som anställs. Vår ambition är att vara en arbetsplats där man trivs, utvecklas och har roligt! Kvalifikationer Du har för uppgiften lämplig högskoleutbildning inom t ex områdena ekonomi, IT och teknik. Erfarenhet av upphandling med inriktning mot elektronisk handel är meriterande. Dina personliga egenskaper har stor betydelse och vi förutsätter att du är flexibel, tar egna initiativ och är en strukturerad person med analytisk förmåga. Arbetet kräver såväl teknisk som social kompetens då det består i allt från egenarbete i systemet till att utbilda och bearbeta beställare och leverantörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOMMUNLEDNINGSKONTORET
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 november 2009
  • Ansök senast: 15 november 2009

Liknande jobb


Utvecklare

Utvecklare

21 maj 2024

Förhandlingsansvarig HR

Förhandlingsansvarig HR

17 maj 2024