E-shop Manager - Homeroom

E-shop Manager - Homeroom

Arbetsbeskrivning

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. 




Vill du vara med och bygga vårt nya snabbväxande heminredningsbolag?

Är du driven, försäljningsinriktad, älskar konverteringsoptimering och vill jobba med försäljning av heminredning online? Vill du vara med i ett entreprenöriellt bolag och skapa något nytt? Då kan detta vara jobbet för dig!

Homeroom är en butik för möbler och heminredning online, med mål att erbjuda det största sortimentet online för heminredning i Norden för att skapa oändliga möjligheter för våra kunder att vara sig själva.

Här ska kunden enkelt hitta det kunden letar efter, oavsett stil, typ av hem eller budget för att skapa ett hem att trivas i. Homeroom är en del av Ellos Group som har varumärkena Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom.

Nu utökar vi marknadsteamet och söker en e-shop manager som ska ansvara för en konstant sälj- och aktivitetsoptimerad webbutik. Vi är ett litet team som just nu bygger upp Homeroom och vi söker dig som gillar att arbeta i en miljö med engagemang, laganda och högt i tak.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Säljoptimeringsansvar - Ansvar för aktiviteter och optimering i webbutiken; tillfälliga kampanjer och ”shoppar” såväl som permanenta sidor (kategorisidor, produktkort, kassa). Exempel inom ansvaret: - o Löpande hantera, analysera, utvärdera och optimera specifika/tillfälliga kampanjer i webbutiken.
- o Löpande generellt innehållsmässigt analysera och optimera webbutikerna för att maximera försäljningen, konverteringsgrad, AOV, merförsäljning, kundupplevelse osv
- o Löpande arbeta med IT för att kravställa funktionalitet och utveckling ur ett användarperspektiv/konverteringsperspektiv.




- Kampanj- och aktivitetsplan strategiskt – Vara en aktiv del i planering av webbutikens årliga aktivitetsplan

 

- Kampanj- och aktivitetsplan operativt. Exempel inom ansvaret: - o Initiera, koordinera och parera ”kampanjer” utifrån fastställd aktivitetsplan
- o Agera primär brygga mellan inköp och marknad beträffande innehållet i en kampanj, dvs VAD (produkter, trender, budskap etc).
- o Primär brygga mot grafisk avdelning; att ta en kampanj från VAD (produktinnehåll och erbjudande) till HUR (hur kommunicerar/bygger vi kampanjen)



 Vi söker dig som:

Vi söker dig som, precis som vi, brinner för försäljning! Du har relevant utbildning och erfarenhet av försäljning från e-handel. Det är meriterande om du även har kunskaper inom webbdesign.

Som person är du en ansvarstagande teamspelare med förmåga att ta egna beslut, du är proaktiv och problemlösande i din approach. Du är van att jobba mot både försäljnings- och lönsamhetsmål. Du har en god analytisk förmåga, tydligt affärsfokus och du kan både se kommersiella möjligheter och använda dig av dem. Som person är du drivande och resultatinriktad. Du har goda kunskaper i officemiljön, främst excel, samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Homeroom är lokaliserat i Viared utanför Borås och är en del av Ellos Group. Tjänsten är en tillsvidareanställning, start sker så snart som möjligt enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta Homerooms VD Annika Mårtensson på annika.martensson@homeroom.se. Du söker tjänsten via www.ellosgroup.se/jobb och vi vill ha din ansökan snarast men senast 23 april. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Homeroom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024