Ekonom

Arbetsbeskrivning

Cederbonds Care är ett företag inom vård- och omsorgssektorn. I vår grupp ingår flera verksamheter; personlig assistans, hemtjänst, samt individ- och familjeomsorg. Vi är en organisation - med tioårig erfarenhet från branschen - som präglas av öppenhet och flexibilitet. Vår vision är att bistå individer i behov med personligt engagemang, professionell hjälp samt humant synsätt och bemötande.

Ekonom

Då våra verksamheter expanderar behöver vi rekrytera en Ekonom.

Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i centrala Halmstad.

Vi söker dig som är driven, proaktiv, lösningsorienterad och attraheras av utmaningar.
Du har civilekonom eller motsvarande högskoleutbildning samt minst 2 års erfarenhet av kvalificerad redovisning och ekonomistyrning. Dessutom behärskar du också Visma Administration samt Visma Lön.

Tjänsten innebär att du kommer vara länken mellan ledningen på Cederbonds å ena sidan samt övriga medarbetare, våra kunder och övriga intressenter, bl a Försäkringskassan, kommun, landsting och fackliga organisationer å andra sidan.

Du rapporterar till ledningsgruppen bl a genom upprättande av bokslut, årsredovisningar, budgetansvar, investeringskalkyler, och likviditetsplanering. Du genomför löpande ekonomiska analyser till organisationen och fungerar som bollplank till VD.

Ditt fokus ligger på utveckling, styrning och uppföljning av vår verksamhet, men du ansvarar även för ekonomiska/administrativa uppgifter och rutiner som är kopplade till ekonomiavdelningen som t ex löpande bokföring, moms- och skattedeklarationer, in- och utbetalningar, löneadministration, mm.

Du har både övergripande och operativt ansvar för ekonomi- och lönearbetet, men vi ser också utrymme för projekt som till exempel kommer att utveckla våra verksamheter. Här ser vi framför oss att du tar stor del i dessa utvecklingsprojekt.
Vi förutsätter mycket god datorvana och avancerade Excel kunskaper.

Med andra ord ställer din roll som Ekonom höga krav på dig som person.

Bl a måste du kunna kommunicera på ett skickligt sätt, både internt och externt, du ska vara tydlig och lyhörd, samt vara skicklig på att skapa långsiktiga relationer. Du ska ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är en empatisk och varm person som ser feed-back som möjlighet till utveckling. Vidare är du serviceinriktad och har ett genuint verksamhetsintresse.

Du arbetar självständigt, vågar ta initiativ, har mycket god planeringsförmåga, samt är noggrann och ordningsam. Du planerar dina uppgifter i förväg och har förmågan att prioritera på ett effektivt sätt, du gillar struktur och rutinarbete. Dessutom har du en god analytisk förmåga. Du är van att arbeta i högt tempo samt trivs i en miljö där det händer mycket.

På Cederbonds ställer vi höga krav på oss och våra medarbetare. Därför förväntar vi oss att dessa vid alla tillfällen ska ge våra kunder samt övriga intressenter utomordentlig service. Samma förväntar vi av dessa gentemot övriga kollegor. Att arbeta målmedvetet och strukturerat, att vara lojal och professionell i sin roll, samt att medvetet arbeta för ett bra arbetsklimat är några av de krav som vi ställer på våra medarbetare.

Störst vikt kommer vi dock att lägga vid dina personliga egenskaper såsom självständighet i kombination med gott omdöme, god samarbetsförmåga och flexibilitet.

Ansökan, personligt brev och CV (inkl. referenser och foto) skickas senast 2014-04-03 via e-post till: michelle@cederbonds.com .
Märk ansökan "EKO1403"

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare Maria Nilsson
0733 99 95 64
Socionom Stina Jönsson
0733 99 95 96
Assistentansvarig Caroline Sävel
0733 99 95 96
Assistentansvarig Caroline Sävel
0733 - 99 95 96
Assistentansvarig Caroline Sävel
0733-99 95 96
Vice VD Raymond Cederbonds
035-212221
Arbetsledare Emma Bjärgvide
035-212221

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CEDERBONDS AKTIEBOLAG HALMSTAD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid/Deltid
  • Tidsbegränsad med möjlighet till tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 mars 2014

Besöksadress

Strandgatan 14
HALMSTAD

Postadress

None
HALMSTAD, 30245

Liknande jobb


19 oktober 2022

Accounting Manager till Pirelli/Däckia

Accounting Manager till Pirelli/Däckia

18 oktober 2022

Erfaren ekonomiadministratör

14 oktober 2022