Ekonom

Arbetsbeskrivning

Xylem (XYL) is a leading global water technology provider, enabling customers to transport, treat, test and efficiently use water in public utility, residential and commercial building services, industrial and agricultural settings. The company does business in more than 150 countries through a number of market-leading product brands, and its people bring broad applications expertise with a strong focus on finding local solutions to the world's most challenging water and wastewater problems. Launched in 2011 from the spinoff of the water-related businesses of ITT Corporation, Xylem is headquartered in White Plains, N.Y., with 2011 revenues of $3.8 billion and 12,500 employees worldwide. In 2012, Xylem was named to the Dow Jones Sustainability World Index for advancing sustainable business practices and solutions worldwide.

The name Xylem is derived from classical Greek and is the tissue that transports water in plants, highlighting the engineering efficiency of our water-centric business by linking it with the best water transportation of all that which occurs in nature. For more information, please visit us at www.xyleminc.com.

Till ekonomiavdelningen i Emmaboda söker vi medarbetare till vårt resurscenter, Shared Service organisation, för affärsredovisning och bokföring. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning fram till 31 augusti, 2014.



Arbetsuppgifter
Vårt Shared Service servar idag Xylem Water Solutions bolag i Europa med bland annat leverantörsfakturahantering.



Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak, tillsammans med övriga i gruppen, att ansvara för bokföring och kontroll av leverantörsfakturor för respektive land. I arbetsuppgifterna

ingår också att kontinuerligt arbeta med förbättringar av arbetsprocessen, vilket

innebär att du arbetar självständigt, drivande och ifrågasättande.



Tjänsten innefattar externa kontakter med leverantörer och även interna med medarbetare inom Europabolagens ekonomi och inköpsorganisationer, samt med attestberättigade befattningshavare.



Bakgrund
Vi söker dig med ekonomisk utbildning, lägst på gymnasienivå. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska. Har du dessutom kunskaper i ytterligare språk, är det meriterande. Vi förutsätter att du har god PC-vana.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och som utan problem kan arbeta självständigt. I rollen behöver du vara strukturerad och kunna prioritera vid höga arbetsvolymer.

Avdelningen arbetar utifrån värdegrunder som är viktiga faktorer för vår framgång och värdesätter därmed följande egenskaper hos dig; professionalism, ödmjukhet, förändringsvilja, teamkänsla och kommunikation.

Kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvira Lundegårdh, avdelningschef, telefon 0471-24 77 81. Kontaktperson på personalavdelningen är Sofia Lundin, HR Business Partner, telefon 0471-24 73 71.

Skicka din ansökan redan idag, då rekryteringen sker löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Xylem Inc

Xylem Inc
8479835566
Xylem Inc
8479835566

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xylem Water Solutions Sundbyberg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 27 mars 2014

Besöksadress

Emmaboda
None

Postadress

Gesällvägen 33
Sundbyberg, 17487

Liknande jobb


20 februari 2024

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

29 januari 2024

AP Accountant

5 december 2023