Ekonom

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret (KLK) är kommunstyrelsens förvaltning. Den har bland annat hand om kommunens gemensamma och övergripande frågor som ekonomi, information, personalfrågor. KLK servar och stöttar också de förtroendevalda i besluts- och beredningsarbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad person som är noggrann, flexibel och positiv och har intresse av att bidra till en effektiv administration och har en vilja att utveckla. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen. Till arbetsuppgifterna hör löpande bokföring, avstämningar, kundfakturering, kassa, momsredovisning, låneadministration, likviditetsplanering, leverantörs- och kundreskontra, elektronisk fakturahantering, flödesövervakning med drift och underhåll av systemet för elektronisk fakturahantering. Du kommer att vara delaktig i arbetet med årsbokslut och budget. Utvecklingsmöjligheter finns mot rollen som förvaltningsekonom genom effektivisering av de ekonomiadministrativa rutinerna. Som ekonom i Nässjö kommun är du delaktig i allehanda förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning med några års praktisk erfarenhet av ekonomiarbete. Du ska kunna hålla många bollar i luften, vara flexibel, målinriktad och noggrann. Ett stort värde sätts på dina personliga egenskaper. Du känner stort ansvar, har gott omdöme och har lätt för att samarbeta. Vi värdesätter om du har erfarenhet från arbete inom redovisningsområdet och kunskap i affärssystem, samt de vanligast förekommande dataprogrammen. Du förutsätts kunna arbeta självständigt, samtidigt som du är en del av ekonomiavdelningen. Arbetet innebär kontakter både internt, med allmänheten och med externa parter.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 maj 2024

Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024