Ekonom

Arbetsbeskrivning

Vi gör en resa från en industrikommun till en attraktiv Söderåskommun med fokus på boende, miljö och näringsliv. Ett arbete med att utveckla Bjuvs centralort pågår och befolkningstillväxten ökar stadigt.

Vi är drygt 1 000 medarbetare i Bjuvs kommun och arbetar utifrån en gemensam värdegrund. Vår senaste medarbetarundersökning visar att våra medarbetare är mer nöjda än genomsnittet för alla kommunanställda i Sverige!

Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar och närhet till E4 och E6.

Hos oss får du vara med och påverka!

Kommunstyrelsens ekonomienhet har behov av att förstärka organisationen med en ekonom med huvudsaklig inriktning mot barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter. Enheten består i dag av fyra ekonomer, fyra assistenter och en ekonomichef. Sedan ett par år tillbaka bedrivs ett målinriktat utvecklingsarbete på ekonomienheten. Här finns därför goda möjligheter att vara med och utveckla en välfungerande ekonomifunktion.


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär i huvudsak följande uppgifter: att fungera som kvalificerat stöd för barn- och utbildningsförvaltningens chefer vad gäller budget, uppföljning, analys och rapportering; att säkerställa att förvaltningens redovisning är korrekt; att ta fram relevanta nyckeltal; vissa utbildningsinsatser; föredragningar för nämnden i ekonomiska frågor; att aktivt delta i ekonomienhetens utvecklingsarbete.

Vi arbetar med Aditros ekonomi- och personalsystem samt Qlikview.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt samt erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har erfarenhet av och kunskaper om kommunal ekonomi. Vidare krävs det att du har god matematisk förmåga och självständigt kan ta fram modeller och kalkyler i det löpande arbetet.

Tjänsten innebär mycket kontakt med rektorer, förskolechefer och central administration vilket ställer krav på pedagogisk förmåga och att ha ett serviceinriktat arbetssätt.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, och systematisk i ditt arbetssätt och analytisk som person. Du behöver god initiativförmåga, och kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser gärna att du är positivt inställd till nya arbetsrutiner och har ett lösningsfokuserat förhållningsätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gulistan Batak

Pauline Pertoft
0424585010
Maria Carrick
042-458 50 54
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
042-458 50 00
Christer Nilsson
042-452 50
Conny Bring
042-25 30 59
Inga Bakken
042-458 58 72
Anders Kronfelt
042-458 50 33
Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Staffan Persson
042-458 58 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun BJUV
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 2 augusti 2013

Besöksadress

26725 BJUV
None

Postadress

Box 501
BJUV, 26725

Liknande jobb


15 april 2024

9 april 2024