Ekonom

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Ekonomienheten är en del av kommunledningskontoret med lokaler i centrala Kinna nära till såväl bra parkeringsmöjligheter som resecentrum. Möjligheter till att blanda arbete på kontoret i Kinna och distansarbete finns, omfattning och liknande regleras mellan chef och den anställde.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom arbetar du både verksamhetsnära och i vissa frågor och processer på en mer kommunövergripande nivå. Du är verksamheternas ekonomipartner i ekonomiska frågeställningar och tar fram beslutsunderlag och fungerar som bollplank i beslutsprocesser. Hos oss arbetar du självständigt med att ha kontroll över helheten på ekonomin i de verksamheter du arbetar tillsammans med. Här får du frihet under ansvar samt förväntas genom ditt delaktiga och ansvarstagande förhållningssätt bidra till effektiva ekonomiprocesser och ekonomifunktionen som helhet. Du kommer att arbeta med ekonomisk uppföljning, analys, budget- och bokslutsarbete samt redovisning.

Vi söker nu en ekonom för att stödja vår barn- och utbildningsverksamhet. Men rollen kan komma att ändras utifrån kunskap, erfarenhet, intresse och förutsättningar hos dig som söker.

Ekonomienheten förser verksamhetens chefer och ledning med adekvata och professionella underlag. Ekonomienheten består av 13 medarbetare som alla utgör en viktig resurs i det utvecklingsarbete som pågår inom planering och uppföljning av verksamheten. I detta arbete strävar Ekonomienheten efter bättre helhetssyn, större effektivitet och ökad kvalitet. Vi tror att en mix av självständigt arbete och samarbete både på enheten och med verksamheterna vi stöttar är en bra grund till kunskapsutbyte, utveckling och varierande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomistyrning och kvalificerat ekonomiarbete i offentlig eller privat verksamhet.

Vi söker dig som är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du har ett intresse för hur verksamhet och ekonomi samspelar för att uppnå goda resultat. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga samt trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är initiativrik, noggrann och lyhörd.

Du har förmåga att se såväl helhet som del och har förmåga att anpassa dig till situationen. Du är ansvarstagande och serviceinriktad samt är bra på att kommunicera ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt. Du är bra på Excel och har ett systemintresse. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi planerar att hålla intervjuer löpande så ansök redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
Kinna, 51180

Liknande jobb


Bolagsekonom, Solna stad

Bolagsekonom, Solna stad

17 maj 2024

Ekonom

Ekonom

15 maj 2024

Ekonom till Skolstödsenheten

Ekonom till Skolstödsenheten

14 maj 2024

Förvaltningsekonom

Förvaltningsekonom

14 maj 2024