Ekonom

Arbetsbeskrivning

SBC söker Ekonom till region Malmö som vill och kan bidra till SBCs fortsatta utveckling utifrån nedanstående värdegrund, mål och behov. Ekonom Du får ansvar för att ta hand om den ekonomiska förvaltningen i ett antal bostadsrättsföreningar, för vilka du blir en nyckelperson. Du bygger en relation, som innebär att föreningen vid sidan av det löpande ser dig som sin specialist och rådgivare. Denna roll kräver god erfarenhet av redovisning, budget, bokslut, deklarationer m m. I dina arbetsuppgifter ligger också ett ansvar för merförsäljning i form av tilläggstjänster utöver avtal. Du har ekonomisk utbildning motsvarande lägst gymnasienivå samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du affärsmässig, noggrann, flexibel samt har en förmåga att skapa goda relationer. Har du erfarenhet av försäljning är detta ett plus. SBC SBC är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt och har idag drygt 3 800 bostadsrättsföreningar som medlemmar. SBC är ett kunskapsföretag med en bred verksamhet inom bostadsrättsområdet. Vår verksamhet omfattar fastighetsförvaltning med specialister inom juridik, ekonomi, skötsel/ombyggnad, nyproduktion av bostäder, samt information/opinionsbildning. SBC har drygt 200 medarbetare vid nio kontor i landet och omsatte förra året 250 mkr. Vid vårt centralt belägna Malmökontor är vi ca 20 medarbetare. Vision och affärside SBCs vision är "att uppfattas som ledande inom bostadsrätt" och vår affärside är "att i alla delar av bygg- och förvaltningskedjan skapa, förvalta och utveckla värden i fastigheten och i boendet som är till nytta för bostadsrättsföreningar, boende och bosparare." Våra kärnvärden och värdegrund . Kvalificerad sakkunskap . Professionell service . Värdebyggande utgör grunden för SBCs värderingar och förhållningssätt gentemot våra kunder, hos oss som medarbetare och i vårt ledarskap. I våra kundkontakter innebär detta att vårt bemötande gentemot kund präglas av service, lyhördhet, tydlig information och återkoppling. vi ger aktiv och kvalificerad rådgivning inom ramen av vår kompetens. Som medarbetare innebär det att vi . ska ha fokus på SBCs mål och våra kunders behov och att vi tar initiativ och har förmåga att fatta beslut. . tar ansvar för vår egen kompetensutveckling och utvecklar verksamheten i linje med SBCs kärnvärden och övergripande mål. . är öppna för nya ideer och förändringar . har helhetssyn och samarbetar över gränserna samt har respekt för varandra och varandras olikheter . är ärliga och tydliga i vår kommunikation. Ovanstående är en beskrivning av SBC och vad vi vill och står för. Har du relevant bakgrund, delar du våra värderingar och anser att du med din kompetens kan bidra till SBCs fortsatta utveckling, är du välkommen att skriva till oss och berätta hur.

Sammanfattning

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010