Ekonom

Arbetsbeskrivning

 

 

Vi söker en erfaren ekonom med stort intresse för redovisning och administrativa arbetsuppgifter. Uppdrag startar omgående och framöver finns det möjlighet till anställning hos kund. Rollen är bred och mycket av arbetet kommer att inriktas mot kund- och leverantörsreskontra, rapportering, budgetering, redovisning samt avstämning av balanskonton vid månadsbokslut men även HR och generell administration ingår.

Dina arbetsuppgifter 
Du bör ha minst 3 års erfarenhet av att självständigt arbetat med följande uppgifter:

* kund- och leverantörs reskontra
* påminnelse/ kravhantering
* in- och utbetalningar
* avstämningar
* lönehantering
* rapportering
* generell kontorsadministration

 I affärssystemet eXledger hanterar du bl.a. kund- och leverantörsfakturor - kostnadskontering och attestering för att godkänna utbetalning samt all fakturering och kravhantering.

I tjänsten kommer du att arbeta nära District Manager och hjälpa honom med diverse administrativa uppgifter och rapporter.

Din bakgrund 
Du har en teoretiskutbildning med inriktning mot redovisning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi förutsätter att du har goda datakunskaper och arbetar obehindrat i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av många olika affärssystem men kunskaper i eXledger är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Dina egenskaper
Vi tror att du är en person med en bra kommunikationsförmåga, mycket energi och är prestigelös.  Du är nyfiken, initiativrik och öppen för att lära dig nya saker.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urvalet kommer att ske löpande då start är omgående.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen på tel. 0122-269506

Vi ser fram emot din ansökan!

 Randstad är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag och få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina von Platen
+46 406980805, +46 406980805
Charlotta Lundblad
+46 040 6980802
Nina Jansson
0729-88 95 05
Annicka Nilsson

Pernilla Nicklasson
+46 (0)729-88 95 07
Nina von Platen
+46 (0)729 88 95 06
Maria Kastensson
+46 (0)729 88 95 04
Charlotta Lundblad
+46 (0)12 226 90 00, +46 (0)72 988 95 03
Pelle Thorsen

Martin Gruber
+46 12-226 9512, +46 729-889512

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Kalendegatan 26
Malmö, 21135

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024