Ekonom - Cash Management, Inhyrning/rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett av Sveriges mest innovativa företag?Företaget är ett av Sveriges välkända "snilleföretag" som med unika tekniska uppfinningar hjälpte Sverige att bli ett industriland.Företagets rötter går ända tillbaka till 1904. Detta är ett långt uppdrag som kan leda till anställning hos kunden.Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.Arbetsplatsen är på Lidingö. Du kommer att ingå i en grupp som består av ca 10 personer. Arbetsuppgifter/ansvarsområden - Kontaktperson gällande kundreskontra, kommunikation med service center och back-office utomlands.- Påminnelser, krav, fakturering av dröjsmålsräntor.- Avstämningar av bankkonton.- Utföra och boka manuella betalningar.- Förbättra och vidareutveckla attestrutiner.- Upprätta likviditetsbudget för svenska bolagen.- Bevaka saldot på olika konton.- Internfakturering, likviditetsplanering, avstämningar.- Koncerninterna transaktioner av penningmarknadsprodukter.- Vara backupp för Cash Manager.- Deltaga i olika projekt. Kvalifikationer/personliga egenskaoer - Mycket goda kunskaper i engelska.- Universitetsutbildning inom ekonomi.- Erfarenhet av cash management i storföretagsmiljö.- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med ekonomi.- Har du erfarenhet av finansområdet och svenska banksystemet är det en merit.- Duktig på att kummunicera. Önskvärd start är den 1 november eller tidigast i mitten av oktober. Det är ett krav att du mailar din CV på engelska då vår kund endast är engelsktalande. Märk din ansökan "Ekonom - Cash Management".Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in och urvalet sker löpande. Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta nedanstående kontaktperson.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVANZERA BEMANNING
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 september 2010
  • Ansök senast: 20 september 2010

Liknande jobb


EFK söker Redovisningsekonom

EFK söker Redovisningsekonom

1 juni 2024