Ekonom inom kund- och leverantörsreskontra

Ekonom inom kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom ekonomi och vill fortsätta utvecklas i en långsiktig roll? Här välkomnas du till ett inkluderande team där engagemang, samarbete och service är gemensamma ledord. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som ekonom på Jernhusen kommer du ha en varierande roll och ingå ett härligt prestigelöst team på ca 10 medarbetare. Du kommer arbeta med olika arbetsuppgifter med fokus på kund - och leverantörsreskontra. Din roll kommer att vara central för det dagliga arbete och du kommer att arbeta nära erfarna teammedlemmar. Du kommer i rollen bland annat hantera ankomstregistrering av leverantörsfakturor, administrativa uppgifter såsom användarhantering och behörigheter i fakturasystemet, samt att bevaka korrekt kontering vid vidarefakturering, godkänna leverantörsbetalningar och se till att skattedeklarationer betalas i tid, samt kommunicera med andra avdelningar.

Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger fastigheter längs den svenska järnvägen. Att arbeta på Jernhusen innebär att aktivt jobba för att fler väljer hållbara resor och transporter. Vi tillhör en framtidsbransch och efterfrågan på våra tjänster är stor. Idag är vi cirka 200 medarbetare och vill ha fler med på resan mot en effektivare transportsektor, ett bättre samhälle och ett grönare Sverige.

Här kommer du sitta i fräscha lokaler invid Stockholms Centralstation. Rollen är långsiktig och du blir konsult via Academic Work.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work
- Värdefull kunskap och erfarenhet
- Uppdrag hos ett etablerat företag med familjär stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bokning av inkommande betalningar
* Påminnelse- och inkassohantering
* Räntefakturering & fakturering
* Avstämning av huvudbokskonton
* Diverse övrigt förekommande bokföring inom en reskontraavdelning
* Delta i utvecklingsprojekt gällande lev- och kundreskontran


VI SÖKER DIG SOM


* Har arbetat i en liknande roll och är självgående inom kund- och leverantörsreskontra
* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har en god systemvana
* Har mycket goda kunskaper i svenska då det är det primära arbetsspråket


Det är meriterande om du har

Erfarenhet från systemet Visma DCE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Självgående
* Initiativtagande
* Problemlösare
* Noggrann


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2024
  • Ansök senast: 9 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024