Ekonom inom leverantörsreskontra med erfarenhet av varuflöden

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vårt trevliga kundföretag är ett växande bolag och välkänt i sin bransch. I Sverige arbetar cirka 900 medarbetare runt om i landet och till huvudkontoret i Kista behöver man nu förstärkning av en ekonom inom leverantörsreskontra.

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på cirka 8 månader med start i januari där du blir anställd av Placera Personal och arbetar på finansavdelningen hos vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid. Vårt kundföretag arbetar med varuförsörjning i sin bransch och för den här tjänsten är det viktigt att du har jobbat i SAP med leverantörsreskontra i varuflöde tidigare. Du kommer att jobba tillsammans med en kollega med leverantörsreskontra genom hela processen.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med: 

• Fakturamottagning och utredningar
• Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
• Kontering och kontroll av varu- samt omkostnadsfakturor
• Utredning av avvikelser gentemot inköpsorder
• Korrigering, utredning av felbokningar
• Påminnelsehantering/inkassohantering
• Kontakt med leverantörer
• Underhåll masterdata leverantörer
• Intern kontakt och samarbete med inköpsorganisationen
• Intern kontakt med olika enheters logistikavdelningar
• Bokslutsarbete

Vi söker dig som
Vi söker dig som är noggrann och driven. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vi söker dig som är positiv, kommunikativ, självständig i ditt arbete men som också uppskattar ett gott teamarbete och att ha trevligt och kul på jobbet! För att passa för tjänsten har du:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i varuflöde
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med hela leverantörsreskontra processen från fakturamottag till bokad faktura
• Goda kunskaper i SAP
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande! 

Sökord: Leverantörsreskontra, SAP, Jobb, Ekonomijobb, ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid: 40 tim/vecka 6-8 månader Start januari 2017
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024