Ekonom med samordnande ansvar

Ekonom med samordnande ansvar

Arbetsbeskrivning

Enheten för kommunservice

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Enheten för kommunservice har som uppdrag att ge service, inom olika områden, till kommunens förvaltningar och bolag samt till externa kunder och kommuninvånarna. I uppdraget ligger att vara kostnadseffektiva, ge service av hög kvalitet samt att utveckla nya arbetssätt. Enheten för kommunservice är en del av kommunstyrelsens förvaltning. Vi söker nu en ekonom med samordnande ansvar.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består i att, tillsammans med övrig personal inom Kommunservice ekonomienhet, sköta löpande ekonomiadministration för kommunkoncernens räkning. Bland arbetsuppgifterna ingår daglig kassabokföring, att vara kontaktperson gällande kravverksamheten vilken sköts av extern part. I tjänsten ingår även avstämningar av konton, kundfakturering, administration av handkassor, bokföring m.m.

Utöver dessa arbetsuppgifter ingår också en samordnande roll för gruppen. Denna roll innebär ett ansvar för att samordna gruppens dagliga arbete och planering av ledigheter m.m. Samordnaren arbetar med andra samordnare inom enheten med t.ex. kvalitetsfrågor, målformuleringar, och uppföljningar. Samordnaren rapporterar till administrativ chef.

Inom Enheten för kommunservice förväntas samtliga medarbetare arbeta flexibelt och lösa gruppens uppgifter utifrån gemensamma prioriteringar.


Din kompetens
Du har treårig gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat med ekonomifrågor under några år. Har du arbetat med kassa och kravhantering är detta meriterande. Eftergymnasial ekonomiutbildning är ett plus.

Tjänsten kräver att du är en ordningsmänniska då kassa och kravdelarna kräver noggrannhet. Du ska ha lätt för att läsa siffror och förstå ekonomiska samband. Servicekänsla och flexibilitet är viktigt då du kommer att komma i kontakt med många personer inom kommunen men också kommunmedborgarna. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att möta människor, främst i telefon. Punktlighet är mycket viktigt.

Du samarbetar bra med andra, men kan också arbeta självständigt. Du är van datoranvändare. När det gäller den samordnande delen är det meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning.




Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024