ekonom, örebro

ekonom, örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och detaljfokuserad redovisningsekonom som har minst tre års arbetslivserfarenhet från motsvarande roll? Har du en god förmåga att självständigt organisera, planera och prioritera dina dagliga arbetsuppgifter? Då kan den här tjänsten vara intressant för dig!

Just nu har vi ett spännande heltidsuppdrag hos vår attraktiva kund Desert Business Service AB, som söker erfaren ekonom.
Detta är till en början ett uppdrag på 6 månader men ambitionen är att konsulten därefter går över till en anställning direkt hos kund. Startdatum är så snart som möjligt så välkommen med din ansökan idag!

Desert Business Service AB finns i ljusa och moderna lokaler mitt i centrala Örebro och har ca 10 anställda. Företaget arbetar nära sina kunder och är involverade i hela den affärsmässiga verksamheten.
Desert Business Service AB erbjuder yrkesutövare inom kultur- och underhållningsbranschen professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration, projektledning etc. Bland företagets uppdragsgivare finns några av landets främsta inom sitt område, varav en del med stor internationell framgång. 

Ansvarsområden
I denna roll kommer du att erbjudas en rådgivande roll där du i nära samarbete med kunder får fokusera på uppgifter rörande redovisning, bokslut, skatter, deklarationer och rapportering. Du har ett övergripande ansvar för den löpande redovisningen men hjälp av kollegor att utföra det löpande i vardagen. Du kommer även få vara del i kunders affärsverksamhet där arbete med finansiering, avtal, uppköp och inköp förekommer.

Kvalifikationer
Du har en civilekonombakgrund och har arbetat minst tre år inom redovisning.
Din bakgrund får gärna vara från revisionsbyrå eller motsvarande.m skulle den dessutom vara inom kultur- och underhållningsbranschen är det bara meriterande. 

Du har tidigare erfarenhet av att självständigt ha arbetat med rådgivning, analyser, bokslutsarbete och deklarationer. Du har stor vana vid att bearbeta och dokumentera information.

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturlig kommunikativ ådra, har hög integritet och trivs med och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du behöver även ha goda kunskaper i Engelska samt Microsoft Office paketet.

Erfarenhet
Civilekonomutbildning, med minst 3 års erfarenhet som ekonom

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 5 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb