OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När tjänsten blir din välkomnas du varmt in till en företagskultur där kollegor ser varandra och hjälps åt. Företaget har kontor i flera delar av landet och ekonomin styrs ifrån ekonomi-avdelningen i Örebro. Vilken du tillsammans med fyra andra kollegor kommer vara del av. Det är en bred ekonomiroll och du kommer i ditt vardagliga arbete att beröra många ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Företaget är ett spännande IT-företag och de söker nu dig med tidigare erfarenhet av brett ekonomiarbete till ett heltidsvikariat från augusti 2020 till och med årsskiftet. Sök tjänsten redan idag, vi går igenom urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Tjänsten beskrivs som varierande där du förutom dina ekonomirelaterade arbetsuppgifter även kommer att arbeta i olika projekt gentemot en mängd olika personer internt på företaget. I denna roll är det du som är expert och du förväntas kunna bidra med stöd åt exempelvis projektledare och konsultchefer. Arbetet utför du självständigt och vi letar efter dig som ser fram emot att få ta mycket eget ansvar.
Tjänsten är ett vikariat med start augusti och som fortgår året ut. Din introduktion kommer att utformas utifrån dina behov och du kommer få möjlighet att vara med under boksluten redan innan vikariatet börjar i augusti. Självklart kommer du även få betalt för den arbetade tiden under din introduktion.
Du erbjuds
* En möjlighet att arbeta med ekonomi i ett spännande företag inom framtidsbranschen – IT.
* En dedikerad konsultchef som hjälper och guidar dig i dina arbetslivsrelaterade frågor.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Företaget arbetar med affärssystemet Hogia och du kommer att arbeta i samtliga delar av det ekonomirelaterade arbetet på företaget.
Du kommer att arbeta med:
* Allt från kund- & leverantörsreskontra till bokföring samt vara en del av controllingfunktionen.
* Avstämningar av konton relaterade till kundfakturor, uppdatering av valutor och periodisering av intäkter och kostnader.
Utöver detta kommer du även vara en support gentemot verksamheten och bidra med kunskaper kring verktyg för analys och system- och processutveckling.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare arbetsrelaterad erfarenhet av brett ekonomiarbete kopplat till denna tjänst.
* Har en eftergymnasial ekonomiutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
* Har mycket goda kunskaper i svenska, samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet Hogia.
Som person är du:
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Självgående
* Och kommunikativ
Övrig information
Introduktion kommer att påbörjas omgående på deltid, för att sedan gå över till heltid i augusti.
* Placering: Örebro
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
Företaget kommer att presenteras i nästa steg av rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231