OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
ARBETSUPPGIFTER
Är du en utåtriktad ekonom som söker nya utmaningar? Ekonomiavdelningen i Göteborgs Stad Centrum söker en ny medarbetare till avdelningen. Arbetsplatsen är belägen mitt i centrala Göteborg på Engelbrektsgatan 71.
I ditt uppdrag som ekonom ingår att ge råd och stöd till våra kunder, utföra service och administration samt uppföljning och kontroll inom ekonomiområdet. Detta innebär bland annat att självständigt kunna anlysera och utreda olika frågor kopplat till uppdraget samt fungera som chefstöd i dessa frågeställningar.
Det är viktigt att ha förståelse för verksamheten och vi söker dig som har intresse och engagemang för de kommunala kärnverksamheterna.
I rollen som ekonom deltar du aktivt i processerna för budget, prognos och bokslut. I uppdraget ingår redovisningsarbete, kalkyler och analysarbetet. Du kommer även att vid behov utbilda chefer och medarbetare i vårt ekonomisystem samt stötta chefer i samband med vissa inköpsfrågor. Du ingår i nätverk med ekonomer från de andra stadsdelarna inom ditt område.
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag, omväxlande arbete och nya kontaktnät i en trevlig och kreativ miljö. Hos oss får du utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt utveckla din kompetens.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk högskoleexamen. Du ska ha minst tre års erfarenhet av att ge stöd till chefer inom ekonomiområdet. Vi ser gärna att du har jobbat med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet av att jobba med personalekonomi eller som stöd inom äldreomsorgen är det meriterande. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.
Vi vill att du är:
• Kommunikativ och pedagogisk samt har en förmåga att skapa goda relationer
• Samarbetsorienterad och har ett professionellt bemötande
• Bra på att prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet.
• Drivande och bidrar med din kompetens, effektivitet och erfarenhet.
• Analytisk och arbetar mål- och resultatinriktat
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter, friskvårdsförmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatterade bad- och motionskort samt personalstöd från SOS international.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Malin Johansson
031-3657473
Områdeschef Annika Strandberg
031-365 70 53
Enhetschef Landalahus Carina Ludvigsson
031 365 77 11
Enhetschef Annica Thorin
Bitr. rektor Anna Badenfors
031-3657185
Biträdande rektor Christopher Törnbäck
031-3657175
Enhetsschef Annette Lidfedt
031-3657443
Enhetschef Landalahus Madeleine Östlund
031-365 77 04
Enhetschef Katarina Hedberg
031-365 76 87
Metodutvecklare IFO Julia Mårtensson
031- 365 7593