Ekonom till Franssons Recycling Machines

Arbetsbeskrivning

Franssons Recycling Machines tillverkar och säljer kvarnar och rivare för behov av sönderdelning och materialseparering. De projekterar och levererar återvinningsanläggningar till trä-, pappers-, plast-, och återvinningsindustrin. Företaget har 20 anställda med kontor och verkstad i Birsta samt en verksamhet i Spanien, läs mer på www.franssons.com.

Vi söker nu dig, en positiv och serviceinriktad ekonom som sätter stort fokus på service samt håller en hög kvalitetsnivå. Trivs du med att ha mycket kontakter med människor, är tillmötesgående och lösningsfokuserad och som trivs i en ansvarsfull roll? Vill du dessutom arbeta i en verkstadsindustri med kunder och kontakter från hela världen? Då ska du söka tjänsten som ekonom till detta intressanta företag!

Tjänsten innebär att sköta den löpande ekonomiadministrationen som t.ex. bokföring, leverantörs- och kundreskontra, avstämningar samt skatt- och momsdeklarationer. Du rapporterar löpande till VD och tar fram underlag till revisorn. Du kommer dessutom att sköta löner, myndighetsrapportering och andra personaladministrativa uppgifter.

Vid behov assistera säljarna med offertadministration samt hantera tulldokumentation av frakter för företagets maskiner och reservdelar som via lastbil, skepp och flyg levereras ut till kunderna runt om i världen.

Du kommer att bemanna kontorets reception där du tar emot besökare, välkomnar och visar dem tillrätta, tar emot inkommande telefonsamtal, mail- och posthantering. Du ansvarar även för de övriga allmänna kontorssysslorna som t.ex. inköp av kontorsmaterial och ser till att kontorsmiljön ser trevlig ut.

Vi söker dig som har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom administration och ekonomi och som har ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Meriterande om du har bakgrund från tillverkande industri. Som person är du positiv och framåt samt trivs med att hantera många olika arbetsuppgifter och ärenden samtidigt. Du är van vid självständigt arbete och har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga eftersom arbetet innebär dagliga kontakter både externt och internt. För dig är service viktigt!

Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Vi vill också att du har goda kunskaper i engelska i och med dagliga internationella kontakter. God datavana krävs, företaget använder ekonomisystemet Briljant, affärssystemet Monitor, lönesystemet Agda samt program inom MSOffice.

Tjänsten avser heltid med placering i Birsta i Sundsvall. Gärna med start i mitten av juli.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ottosson på Rutinera, 070-380 70 47. Din ansökan skickar du via e-post till: anna.ottosson@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se Då urval och intervjuer pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående dock senast den 19 juni 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen

Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047

Sammanfattning

Besöksadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL

Postadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL, 85239

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024