Ekonom till Imerys Mineral

Arbetsbeskrivning

IMERYS är en världsledande leverantör av mineralbaserade produkter för industrin. Koncernen har ca 16 000 anställda, verksamhet i 50 länder fördelade på ca 250 anläggningar, huvudkontoret ligger i Paris. I Sverige finns produktionsanläggningar i Tunadal, Husum och Gävle, läs mer på www.imerys.com

Är du en strukturerad person som vill arbeta i en internationell tillverkande industri? Då ska du söka tjänsten som Ekonom hos Imerys Mineral. Du erbjuds en bred administrativ roll och blir en del av en grupp ambitiösa medarbetare som har roligt på jobbet.

Som Ekonom är du länken mellan ekonomi och produktion. Du blir en av nyckelpersonerna i den lokala verksamheten och rapporterar till bolagets Controller. Du ingår i den svenska ekonomiorganisationen och har rapporteringsansvar för din lokala enhet. Du har interna kontakter med såväl produktions- som kontorspersonal men även många internationella kontakter med kollegorna inom koncernen.

Din roll innebär att säkerställa redovisningsfunktionen så att processerna möter organisationens kort- och långsiktiga verksamhetsmål. Du har god förståelse för den tillverkande produktionen utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Arbetet varierar och spänner över en stor bredd av uppgifter såsom:

Hantera leverantörsfakturor, betalningar och avstämningar. Ta fram resultatrapporter månadsvis, upprätta kalkyler, analysera nyckeltal samt kostnadsuppföljningar. Du medverkar vid såväl månads- som årsbokslut. Du kommer även att ansvara för framtagandet av forecasts samt intrastatrapportering. Vid behov är du behjälplig med övriga administrativa uppgifter på kontoret.

Vi söker dig med ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande position, gärna från en tillverkande industri. Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomiområdet, meriterande med en universitets- eller högskoleutbildning men inget krav.

Som person är du pålitlig och ansvarstagande, du har en god analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du är van att arbeta självständigt och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och trivs att jobba i ett arbetsklimat som präglas av en lättsam stämning med ?högt i tak?.

Då vi är ett internationellt bolag vill vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MS Office samt något affärssystem, gärna IFS.

Tjänsten avser heltid, tillsvidare med placering i fabriken vid Tunadal.

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 15 juli 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen

Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047

Sammanfattning

Besöksadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL

Postadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL, 85239

Liknande jobb


Tax and Transfer Pricing Controller

Tax and Transfer Pricing Controller

5 april 2024

Controller till Polarforskningssekretariatet

Controller till Polarforskningssekretariatet

23 april 2024

23 april 2024

22 april 2024