Ekonom till internationell advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

För att söka tjänsten gå in på www.id-entity.se under rubriken aktuella rekryteringar.Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Roschier Advokatbyrå!Roschier är en av Nordeuropas ledande affärsjuridiska advokatbyråer.Byråns klienter är börsnoterade och privata företag, finansiella institutioner, riskkapitalbolag, investmentbolag och den offentliga sektorn.Roschier etablerades 1936 i Helsingfors.Sedan 2005 har Roschier ett kontor i centrala Stockholm.Stockholmskontoret sysselsätter för närvarande cirka 75 personer och fortsätter att expandera i snabb takt.Totalt har Roschier cirka 270 anställda i Sverige och Finland.Roschier ingår i RoschierRaidla, ett gränsöverskridande samarbete mellan Roschier och ledande advokatbyråer i Estland, Lettland och Litauen.RoschierRaidla sysselsätter cirka 420 personer totalt.Vårt Stockholmskontor är beläget i mycket trevliga kontorslokaler på Blasieholmen i City.För mer information om Roschier gå in på www.roschier.com Dina arbetsuppgifter: Roschiers olika supportfunktioner, varav ekonomifunktionen (Finance team) är en, stödjer den juridiska verksamheten.Du blir en viktig person i vårt Finance team som idag består av ungefär 10 medarbetare, av vilka 3 jobbar på vårt kontor i Stockholm och övriga i Helsingfors.Tillsammans med dina kollegor i Stockholm ansvarar du för det löpande ekonomiarbetet på Stockholmskontoret.Du kommer framförallt att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom en ekonomifunktion såsom löpande bokföring, leverantörsreskontra, kontoavstämningar, likviditetsuppföljning, månads- och årsbokslut och myndighetsrapportering.Du kommer också att stödja rapporteringsarbetet till verksamheten och även på sikt få möjlighet att vara med och genomföra projekt inom ramen för Finance teamets utvecklingsplan.Vi arbetar alltid med ett gränsöverskridande tankesätt och har därmed ett nära samarbete länderna emellan.Din bakgrund: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi.Du har minst ett par års erfarenhet från löpande arbete på en ekonomiavdelning eller motsvarande och har därför god förståelse för de olika ekonomiska flödena och tillhörande rapportering.Har du dessutom erfarenhet av ett integrerat ekonomihanteringssystem och utveckling av rapporter är detta meriterande.Eftersom delar av arbetet sker i MS Officepaketet (framförallt Excel) har du goda kunskaper inom detta.Då vi är en internationell organisation har du även goda kunskaper i engelska.Dina egenskaper: För att lyckas i rollen är du som person noggrann, analytisk, utåtriktad och serviceinriktad.Du har ett intresse och kapacitet att lära dig mer, att utvecklas i din roll och en vilja och förmåga att arbeta gränsöverskridande.Är du dessutom en lyhörd, initiativrik och trygg person med god kommunikationsförmåga, tror vi att du kommer att trivas i vårt trevliga och professionella team.Söka tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning med start under hösten 2010.Intervjuer kommer äga rum med start i augusti, men vårt urval till tjänsten kommer att ske fortlöpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 13 augusti.För att söka tjänsten gå in på www.id-entity.se under rubriken aktuella rekryteringar. Välkommen att lägga in din ansökan via ID Entitys hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Konsult Niklas Almquist
0733640640
HR Konsult Åsmund Michalsen
0733232133
HR Konsult Niklas Almquist
08 21 68 90 0737-084194
HR konsult Åsmund Michalsen
0733 23 21 33
Rekryteringskonsult Ylva Ottosson
0733914108

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ID. ENTITY AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 juli 2010
  • Ansök senast: 13 augusti 2010

Besöksadress

TEGNÉRGATAN 35
STOCKHOLM

Postadress

TEGNÉRGATAN 35 2 TR
STOCKHOLM, 11161

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024