Ekonom till kundreskontra på Re:sources Nordics!

Arbetsbeskrivning

Publicis är ett av världens största nätverk för media och kommunikation. Man har nyligen startat upp ett shared service center som sköter redovisning och ekonomi för de nordiska bolagen inom nätverket. Under våren tar man, som ett led i utvecklingen av Re:sources Nordics, över ekonomifunktionen för de danska bolagen och söker därför en ekonom till kundreskontra för de danska bolagen. Man sitter tillsammans med ett systerbolag i reklambranschen centralt i Stockholm.

INFORMATION OM TJÄNSTEN
Som junior ekonom finns stora möjligheter att få lära sig olika delar av ekonomiarbetet från erfarna kollegor. Re:sources Nordics kommer fungera som en intern redovisningsbyrå och serva flera olika nordiska bolag inom nätverket med ekonomiarbetet. I verksamheten sitter kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisningsekonomer och lön. På reskontra är ansvaret uppdelat mellan leverantörs- och kundreskontra.

ARBETSUPPGIFTER
På kundreskontra kommer du självständigt att arbeta med hantering av fakturor mot slutkunder i Danmark. All administration från registrering av fakturaunderlag i affärssystemet, sända påminnelser, räntedebitering, uppföljning av obetalda kundfordringar till avstämning mot huvudbok. Man kommer att jobba i olika affärssystem, Workbook, Marathon eller Maconomy vilka du får lära dig på plats. Du kommer även förbereda bokslutsarbetet inför månadsrapporteringarna och hantera eventuella felaktigheter på konton eller fakturor. Detta innebär kontakt med externa kunder i Danmark och internt i organisationen. Det är en internationell koncern och engelska är koncernspråket.

VI SÖKER DIG SOM
- Har ekonomisk utbildning
- Har någon erfarenhet av att använda Excel
- Har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och har förståelse för det ekonomiska flödet

Det är meriterande att tidigare ha jobbat med ekonomi för danska bolag. Som person är du självgående i det att du slutför dina uppgifter och tar ansvar för deadlines. Du är naturligtvis noggrann i arbetet men flexibel för skiftande arbetsuppgifter och när prioriteringar behöver ändras. Du kommer samarbeta nära kollegor i samma och andra roller. Du trivs i samarbete med andra, där man får hugga i där det behövs och där man hjälps åt!

START: ca 17 Mars
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Stockholm
ANNONS ID: 14929603
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2014-02-23
KONTAKT: Rekryteringsadministratör Emelie Gustafsson, 08-522 589 37.

För att söka tjänsten - klicka på "Sök jobbet". Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail emelie.gustafsson@acadmicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansök och läs mer på www.academicwork.se

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter
enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs mer på under vår PuL-sida http://www.academicwork.se/pul-information.aspx.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hedvig Svärd

Konsultchef Elin Jacobsson

Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal

Konsultchef Amanda Uvemo

Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson

Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90 0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström

Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM

Postadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024