Ekonom till Kunskapsförvaltningen

Ekonom till Kunskapsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ekonom till Kunskapsförvaltningen
11 000 barn och ungdomar, 85 förskolor, grundskolor och gymnasieskolor och cirka 2 300 medarbetare. Tillsammans skapar vi framtidens Karlskrona. Vill du vara en del av det arbetet? Sök ditt nya jobb hos oss. 
Till Kunskapsförvaltningen söker vi nu en Ekonom. Vi erbjuder dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete som ekonom med arbetsuppgifter som budgetplanering, redovisning, ekonomisk uppföljning och statistik. Är du en ekonom som är trygg med att arbeta självständigt men även trivs att samarbeta med andra? Sök ditt nya arbete hos oss.
I uppdraget som Ekonom i Kunskapsförvaltningen fungerar du som ett stöd till förvaltningens verksamhetschefer och rektorer i frågor gällande budget, prognos och utfall. Du ansvarar för uppföljning och rapportering av resultat mot prognos och budget för de enheter du stödjer samt framtagande av underlag för rapportering. Du kommer vara en del av att tillsammans med controller och ekonomer på förvaltningen skapa och vidareutveckla effektiva processer för redovisning och ekonomistyrning. Du kommer arbeta i ekonomisystemen Aditro/Visma och Hypergene samt även personalsystemet Heroma. Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, kontroll, analys och uppföljning samt andra ekonom-relaterade arbetsuppgifter ingår i uppdraget. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat framtagande av budgetunderlag, budgetuppföljningar, investeringsredovisning, bokföring och viss delaktighet i del- och årsbokslut.
Kvalifikationer   
Du har en Ekonomexamen från universitet eller högskola och erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter. Du behöver ha en god allmän IT-vana och goda kunskaper i Microsoft Excel. Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift, krävs i det dagliga arbetet.

Vi värdesätter om du har erfarenhet som ekonom från offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av arbete med ekonomistyrning, utveckling och uppföljning är det meriterande.
Du har god förmåga att samarbeta såväl som arbeta självständigt noggrant och strukturerat. Du är van vid att arbeta med konsultativt förhållningssätt och har en god kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om anställningen 
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %  
Tillträde till tjänst: Mars 2022 eller enligt överenskommelse  
Registerkontroll samt referenstagning kommer att föregå beslut om anställning. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut tas.
Kontaktpersoner   
Jessica Gustavsson, verksamhetschef, 0455-303612 eller jessica.gustavsson@karlskrona.se
Fackliga kontaktpersoner 
AKAVIA, Mariette Kirkebaek, 0455-30 39 04
Vision, Linda Börjesson, 0455-30 40 00
Ansökan 
Du är välkommen med Din ansökan senast den 31 januari 2022. Tjänsten söks via kommunens rekryteringssystem, se länk nedan. OBS! Rekryteringen sker löpande under ansökningstiden.
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.   
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024