Ekonom till Mikra i Karlstad

Ekonom till Mikra i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker dig som vill vara med och bidra till utvecklingen av arbetet på vår ekonomiavdelning på Mirka Scandinavia, i nära samarbete med övriga kollegor på de olika avdelningarna.

Som ekonom hos Mirka utför du varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden består av kontoavstämningar, attestering av fakturor, löpande bokföring, moms och periodisk sammanställning, delaktig i månads- och årsbokslut samt i budgetprocessen, lönehantering och allmän administration.

Personprofil
Vi söker dig som är drivande, lösningsorienterad, prestigelös och bidrar till ett positivt klimat. Du har förmågan att både samarbeta och arbeta självständigt. Vidare ser vi att du är systematisk, noggrann och strukturerad. Du har ett öga för siffror och du trivs att jobba i en föränderlig miljö.

Du har goda datorkunskaper, meriterande om du har tidigare erfarenhet av Agresso, Visma och Excel.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska. Det är ett plus om du har en högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Plats: Karlstad

Företagspresentation
Mirka Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag till finska Mirka Ltd. och förser de flesta sektorer på den nordiska marknaden med högkvalitativa slipverktyg och konceptlösningar. Mirkas unika koncept med dammfri slipning i kombination med effektiva ytbehandlingsmetoder, erbjuder kunderna ett komplett slipsystem som i hög grad bidrar till en förbättrad arbetsmiljö.

Vi bearbetar alla segment med en högt specialiserad säljkår över hela landet och har huvudkontor med kundservice och administration i Karlstad. Vidare är vi en ledande leverantör av slipmaterial inom bilskadereparationer, trä- och möbelindustrin samt järn-, färg- och bygghandeln, erbjuder vi spetsprodukter som är mycket uppskattade av professionella användare.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Välkommen med din ansökan! PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Notera att vi inte kan hantera ansökningar som skickas på mejl, vänligen ansök direkt i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 20 april 2023

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024