Ekonom till Schenker Dedicated Services AB

Arbetsbeskrivning

Schenker Dedicated Services AB (SDS) är en oberoende 4PL operatör inom DB Schenker Group som tillhandahåller kundunika transportupplägg för kunder med särskilda logistikbehov.

För att möta varje kunds särskilda behov av transportlösningar kan SDS skapa smarta logistiklösningar genom att köpa och organisera tjänster även utanför DB Schenker Group, men DB Schenkers globala nätverk finns alltid nära till hands.

´SDS grundades 1996 och har nu 130 medarbetare och en omsättning på 142 MEUR (2012). Vi har för närvarande kontor i Göteborg, Malmö och Essen i Tyskland och har tolv större kunder med en årlig tillväxt runt 25%.Geografiskt är våra kunder utspridda över Europa. Transporter och bokningar sköts från våra kontor i Sverige och Tyskland, men de flesta transporterna utförs i andra europeiska länder. För alla kunder utför vi landtransporter och i en del fall sjöfrakt. Vi tillhandahåller även 3PL lager och funktioner med förhöjd servicegrad.

Våra specialister marknadsför, utvecklar och implementerar våra egna systemlösningar. Oftast är det samma personer som följer med genom hela processen från upplägg till genomförande. Varje kund får sin egen operativa enhet med egen personal som bildar ett kontrolltorn. Kontrolltornet hjälper kunden med transportplanering, bokning, uppföljning samt ekonomi.

 

Vem söker vi
I början av nästa år startar SDS upp ett nytt kontrolltorn för kunds räkning. Kontrolltornet kommer att bemannas av ett team på 10 anställda där vi har ett behov av en Traffic Coordinator (TC) med ekonomiadministrativ inriktning. Ekonomen har ansvaret för ekonomisk redovisning, rapportering och statistik som rör avdelningen. Det är denna person vi söker i rubricerad tjänst.

Din roll
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå utav veckofakturering, betalningar, boksluts och ekonomisk uppföljning samt att ständigt förbättra ekonomi processer i kontrolltornet. Din roll som ekonom medför ett nära samarbete mellan dig, dina kollegor och dina chefer på kontrolltornet där din förmåga att observera, kommunicera och presentera resultat möjliggör resultatförbättringar för både kunden och SDS. En bakgrund från transportbranschen är till en stor fördel för att observera fel och möjligheter vid uppföljning av resultat.

Du kommer att använda dig utav SAP, Navision samt TMS-system (Star) som är utvecklat hos SDS. Erfarenhet av systemen är meriterande.

Som person bör du trivas med att ingå i ett team samtidigt som du har den inre drivkraften att även självständigt kunna utveckla dina egna och avdelningens arbetssätt.

Koncernspråk är engelska.

Arbetsplatsen
Din arbetsplats finns i ett kontorslandskap på SDS:s kontor vid Lilla Bommen och arbetstiderna är
vardagar 08.00-17.00. Viss övertid kan förekomma. Du arbetar som uthyrd konsult via Adecco
med start i januari 2014. Uppdraget pågår i ett första skede i 3 mån framöver med en ev.
möjlighet till förlängning.

Känns detta rätt för dig? Då ser vi fram emot din ansökan.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är
våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att
uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med
nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom
ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som
kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska
känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Sista ansökningsdatum är 6 december, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, då
rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. I denna rekryteringsprocess
har Schenker Dedicated Services valt att samarbeta med Adecco. Vid ansökan eller eventuella
frågor ser vi gärna att ni kontaktar Rekryteringskonsult Liina Fagerberg, 031 725 45 33.
Din ansökan lämnar du genom att registrera dig via annonsen, (vi tar inte emot ansökan via mail).
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 20 november 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Finance Manager

Finance Manager

23 april 2024

Corporate Finance Specialist

Corporate Finance Specialist

8 april 2024

Ekonom till Swedavia

Ekonom till Swedavia

27 mars 2024

Ekonom till Uppsala

Ekonom till Uppsala

27 mars 2024